نذری چی بدم؟ ایده نذری به سبک متفاوت

فهرست مطالب

3
(3)

اگر بخواهیم یکی از بهترین فرهنگ های قدیمی و اصیل ایرانی را نام ببریم قطعا می توان گفت، نذری  یکی از بهترین آنها است. فرهنگ نذری دادن از دیرباز به نیت و مقاصد مختلف انجام می شده است. اما یکی از مهم ترین سوالات برای کسانی که قصد ادای نذر خود را دارند این است: نذری چی بدیم؟

اگر سوال “نذری چی بدم؟” در این جور مواقع در ذهن شما هم نقش می بندد، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا چند ایده برای نذری که می تواند بسیار کمک کننده باشد را، با هم بررسی کنیم.

نذری چی بدم؟

افراد می توانند با توجه به بودجه و یا سلیقه خود موارد مختلفی را به عنوان نذری بین افراد مختلف اعم از نیازمندان، دوستان و آشنایان و یاحتی افراد غریبه پخش کنند. این مواد غذایی می توانند در قالب غذا، نوشیدنی گرم و یا سرد و یا میان وعده و دسر باشد.  

ایده غذای نذری برای ایام محرم

برخی افراد با توجه به بودجه خود نذری را به صورت یک وعده غذایی آماده و پخش می کنند. در نظر داشته باشید، غالبا بودجه تهیه نذری به صورت غذا، از بودجه مورد نیاز برای سایر دسته ها بیشتر است. از معروف ترین غذاها برای نذری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خورشت قیمه

خورشت قیمه یکی از معروف ترین غذاهای نذری در ماه محرم و روز عاشورا است. که شاید همگی سر محبوبیت و خوشمزگی این غذای اصیل ایرانی، اتفاق نظر داشته باشیم. پس اگر بودجه تهیه نذری به صورت غذا را دارید، قیمه می تواند یک پاسخ جذاب برای سوال نذری چی بدهیم، باشد. چرا که بسیاری معتقد هستند، خورشت قیمه یکی از آسان ترین غذاها برای نذری است اما باید به تکنیک و ریزه کاری ها برای هر چه خوشمزه و خوش عطر شدن آن هم مسلط باشید.

  • زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ، از دسته غذاهای نذری است که بیشتر در ماه رمضان پخش می شود. البته در ایام دیگری نظیر ایام فاطمیه و یا ماه محرم هم کاربرد دارد.طرز تهیه زرشک پلو با مرغ سخت نیست فقط باید به تکنیک های خوش عطر کردن مرغ مسلط باشید و به شما پیشنهاد می کنیم برای هر چه جذاب تر شدن آن حتما از زعفران اصیل ایرانی نیز استفاده کنید.

ایده غذا نذری
  • آش رشته

همه ما حتما تجربه این را داشته ایم که یک روز زنگ در منزل را زده اند و یک کاسه آش رشته نذری برای ما آورده اند. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که از دیدن کاسه آش نذری خوشحال می شوید، می توانید با کمترین دردسر برای پاسخ به سوال نذری چی بدهیم، آش رشته را انتخاب کنید و هم خود و هم اطرافیان از نتیجه این نذری خوشحال باشید.

ایده نذری کم هزینه و متفاوت

هر چه راحتی و البته جذابیت نذری های به صورت نوشیدنی بگوییم کم گفتیم. تصور کنید در یک روز سرد پاییزی و یا زمستانی که در خیابان قدم می زنید ناگهان عابری به شما یک سینی نوشیدنی گرم نذری تعارف کند. کمتر کسی است که دست رد به این سینی بزند و بی تفاوت رد بشود. و اما نوشیدنی نذری چی بدم؟

  • شیرکاکائو

شیرکاکائو مخصوصا به صورت گرم، یکی گزینه بسیار مناسب برای  پخش نذری می باشد. اما احتیاط کنید حتما از شیر تازه استفاده کنید و به تاریخ انقضای آن نیز توجه داشته باشید.

  • قهوه آماده

قهوه آماده یک پاسخ لاکچری به سوال نذری چی بدم است. قهوه آماده گرم برای نذری در روزهای سرد بسیار مناسب است فقط در نظر داشته باشید چنانچه قهوه آماده را برای نذری انتخاب کردید حتما مجبور هستید، تند تند سینی نذری خود را شارژ کنید چون به شدت محبوب است.

  • شربت زعفران

 یک لیوان شربت زعفران خنک در روزهای گرم تابستان می تواند انتخابی هوشمندانه باشد چرا که این شربت جذاب به علت دارا بودن زعفران، هم قند خون افراد را بالا می برد و هم به علت خنک بودن در روزهای گرم سال بسیار دلچسب و محبوب می باشد. پس این نوشیدنی نیز می تواند پاسخ بی نظیری برای سوال نذری چی بدهیم باشد.

نذری به سبک حلواچی

ایده نذری مناسب برای ماه رمضان

با وجود انواع و اقسام مختلف شیرینی های کوچک و یا میان وعده های جذاب مانند حلوا و البته محبوبیت فراوان آنها می توان گفت پخش نذری به صورت میان وعده و در قالب شیرینی های کوچک و یا به اصطلاح انگشتی، یک پاسخ منطقی و اقتصادی به سوال نذری چی بدم است. نذری هایی که در پایین به آن ها اشاره میکنیم، برای پذیرایی مراسم ترحیم نیز گزینه های مناسبی هستند. پک افطاری ماه رمضان حلواچی یکی از ایده های جذاب برای ماه مبارک رمضان است که با قیمتی منحصر به فرد میتوانید با قیمت مناسب تهیه کنید.

  • حلوا:

حلوا به خودی خود یک شیرینی و یا به بیان بهتر یک دسر نوستالژی برای بسیاری از ما است. حلوای نذری در حالی که در یکی سینی پخش شده است با دیزاین پودر نارگیل می تواند ما را به سالهای دور برده و البته علاوه بر دهان، خاطرمان را هم شیرین کند.

  • نان خامه ای

خدا کند همه نذری ها نان خامه ای باشد. از محبوبیت و خوشمزگی این شیرینی هر چه بگوییم کم است. اگر این شیرینی خوشمزه در کنار یک لیوان شربت زعفرانی جذاب هم  قرار گیرد که حتما باید روی تعداد بالای هر دوی این محصولات و شارژ ساعتی آنها فکر کنید.

  • خرما مغزدار

خرمای مغز دار مخصوصا با مغز گردو می تواند از جذاب ترین آیتم های برای نذری باشد که در کنار یک لیوان چای گرم برای فصل های سرد سال بسیار مناسب است.

برای مشاهده و خرید پک نذری محرم به قسمت فروشگاه در وب سایت حلواچی مراجعه کنید.

نذری پر طرفدار به پیشنهاد حلواچی

حلواچی برای پاسخ به سوال نذری چی بدم جذاب ترین گزینه ها را دارد. در زیر چند گزینه از محصولات حلواچی که می توانند برای نذری و یا حتی به عنوان ایده پک نذری بسیار مناسب باشند را معرفی کرده ایم.

 اگر تمایل دارید به لاکچری ترین شکل ممکن نذری خود را در قالب پک پذیرایی لاکچری آماده و پخش کنید، شله زرد تک نفره حلواچی در دو سایز کوچ و بزرگ و دو نوع بسته بندی پلاستیکی و شیشه ای برای شما در دسترس است.

نذری شله زرد
  • حلوا مجلسی

خرید حلوا بوتیکی مدرن حلواچی در شکل و ظعم های مختلف می تواند چشم ها را به خود خیره کرده و  به عنوان یک نذری به یاد ماندنی درست مانند یک حلوای کشدار عربی جذاب و منحصر به فرد، در خاطر همگان باقی بماند پیشنهاد می کند به قسمت فروشگاه در وب سایت حلواچی سر بزنید و از انواع حلوای های مدرن و لاکچری حلواچی دیدن فرمایید.

نکاتی برای تهیه و پخش نذری

درست است که در نهایت ما با انتخاب هر کدام از گزینه های ذکر شده برای پاسخ به سوال نذری چی بدم به یک نذری فوق العاده و جذاب خواهیم رسید اما در زمان آماده سازی و پخش باید نکاتی را در نظر داشته باشیم. این نکات عبارت اند از :

  • دست‌های خود را قبل از تهیه انواع نذری و در طول تهیه آن به دفعات، با آب و صابون بشویید.
  • تمامی سطوحی که برای تهیه نذری و آشپزی استفاده می‌کنید قبل از هر گونه پخت و پز بشویید.
  • غذاهای پخته شده را در درجه حرارت اتاق بیش از ۲ ساعت نگهداری نکنید.
  • همیشه از آب سالم استفاده کنید و با روش‌هایی مانند جوشاندن آن را سالم کنید.
  • از مواد اولیه بهداشتی و پاستوریزه مانند کشک، شیر یا ماست پاستوریزه استفاده کنید.
  • از مواد اولیه‌ای که تاریخ مصرف آن منقضی شده است استفاده نکنید.

در آخر حلواچی با ارائه انواع پک های پذیرایی لاکچری شامل: شیرینی حلوایی مدرن، خرمای مغزدار ، شله زرد و شربت زعفرانی می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای نذری باشد. در نظر داشته باشید با انتخاب پک های حلواچی می توانید در کمترین زمان ممکن به اقتصادی و لاکچری ترین شکل ممکن نذری به یاد ماندنی ارائه دهید.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 3 / 5. تعداد آرا: 3

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

نحوه پذیرایی در جلسات اداری

نحوه پذیرایی در جلسات اداری

0 (0) نحوه پذیرایی در جلسات اداری اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا این موضوع می‌تواند تأثیر مستقیمی بر روابط اجتماعی  و ارتباطات درون  و برون

حلوا زرد شیرازی

صفر تا صد تهیه حلوا زرد شیرازی

2.7 (10) شیراز شهر زیبایی ها است، مناظر زیبا، آب و هوا دلچسب و مطبوع و البته بخش جذاب برای اکثر توریست ها، غذاهای محلی.

خیرات برای اموات

خیرات برای اموات

1.5 (4) فلسفه  خیرات برای اموات چیست؟ خیرات برای اموات یعنی  اهدای کمک های مادی  یا معنوی به احترام یک فرد متوفی. این رسم در

جست و جو در سایت