نحوه پذیرایی در جلسات اداری

فهرست مطالب

0
(0)

نحوه پذیرایی در جلسات اداری اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا این موضوع می‌تواند تأثیر مستقیمی بر روابط اجتماعی  و ارتباطات درون  و برون سازمانی داشته باشد. پذیرایی مناسب می‌تواند باعث افزایش رضایت و خوشحالی شرکت کنندگان در جلسات شود و هم چنین موجبات شکل گیری فضای مثبت و دوستانه برای ارتباطات و همکاری‌های آینده را موجب شود. همچنین، پذیرایی مناسب در قالب پک پذیرایی لاکچری می‌تواند نشان دهنده احترام و توجه به شرکت کنندگان باشد و باعث افزایش اعتماد و همکاری بین آن‌ها شود. از این رو، نحوه پذیرایی در جلسات اداری باید با دقت و مراعات و طبق اصول پذیرایی در سازمان ها انجام شود تا  به نتایج مثبتی منجر شود.

بهترین روش پذیرایی از مهمانات در مراسم های اداری و سازمانی

پذیرایی درست و اصولی از مهمانان یکی از مهم ترین ایتم ها برای شرکت ها و سازمان ها در هنگام برگزاری مراسم های مختلف می باشدو چرا که یک پذیرایی اصولی می تواند جایگاه ویژه ای برای شرکت شما در میان رقبا و دوستان شما در اکوسیستم مورد فعالیت قائل شود. به همین منظور در این بخش  بهترین روش‌های پذیرایی از مهمانان در مراسم های اداری و سازمانی مورد بررسی قرار گرفته است:

1. آماده‌سازی محیط:

ابتدا باید محیط مراسم را به شکلی مناسب و دلپذیر آماده کنید. این شامل تمیز کردن فضا، تزئینات مناسب و  تدارک دیدن فضایی راحت و دلپذیر برای مهمانان است..

2. ارائه نوشیدنی و خوراکی:

ارائه نوشیدنی و خوراکی‌های متنوع و با کیفیت در قالب پک های پذیرایی تک نفره به مهمانان نشان از احترام و توجه به آن‌ها دارد. برنامه‌ریزی مناسب برای پذیرایی از مهمانان و ارائه مواد غذایی و نوشیدنی با کیفیت می‌تواند به موفقیت مراسم کمک کند.

3. فعالیت‌های تفریحی:

در صورت امکان، ارائه فعالیت‌های تفریحی و سرگرمی برای مهمانان، می‌تواند به ایجاد یک فضای دوستانه و مهمان‌نوازی کمک کند.

6. پایان مراسم:

خاتمه دادن به مراسم با احترام و توجه به مهمانان نیز بسیار مهم است. از آن‌ها خداحافظی مناسب و احترام‌آمیز کنید و از حضور آن‌ها تشکر و تقدیر کنید.

با انجام این موارد، می‌توانید به بهترین شکل ممکن از مهمانان در مراسم های اداری و سازمانی پذیرایی کنید و ارتباطات مثبتی را ایجاد کنید.

وسایل پذیرایی در مراسم های سازمانی

وسایل پذیرایی در مراسم های سازمانی می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

1. نوشیدنی‌ها:

ارائه نوشیدنی‌های مختلف از جمله آب، نوشابه، آب میوه، چای و قهوه به مهمانان از جمله وسایل پذیرایی اصلی است. شما می توانید با انتخاب یک نوشیذنی اصیل ایرانی مانند شربت زعفران خلاقیت را چاشنی کار خود کنید.

2. خوراکی‌ها:

ارائه خوراکی‌های مختلف از جمله شیرینی‌ها، تنقلات، برش های میوه، ساندویچ‌ها و میان‌وعده‌های متنوع به مهمانان نیز از جمله مهم ترین بخش های تشریفات همایش است.

3. تزئینات میز پذیرایی:

استفاده از تزئینات مناسب بر روی میزها مانند گل، شمع و دیگر تزئینات زینتی می‌تواند به ایجاد فضای دلپذیر و مهمان‌نوازی کمک کند.

4. لوازم پذیرایی:

ارائه لوازم پذیرایی مانند لیوان‌های شخصی سازی شده برای شرکت شما، قاشق‌ها و چنگال‌ها نیز از جمله وسایل پذیرایی مهم هستند.

با ارائه این وسایل پذیرایی، می‌توانید  نحوه پذیرایی در جلسات اداری  استاندارد خود را به رخ دسوتان و رقبای خود بکشید  و آنها را ترغیب به ایجاد روابطی بسیار دوستانه با شرکت شما کند

آداب و رسوم پذیرایی از مهمان ها در مراسم های اداری

بخش مهم دیگری از نحوه پذیرایی در جلسات اداری این است که شما با آداب و رسوم پذیرایی با مهمان ها آشنایی داشته باشید. دراین قسمت به برخی از مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

  • تمامی لیوان های نوشیدنی ها باید در سمت راست بشقاب مهمانان آماده شده و گذاشته شود.
  • اگر برای غذاهایی که قرار است در مهمانی سرو شوند، نان ضروری است باید در سمت چپ بشقاب گذاشته شود.
  • بشقاب غذای مهمانان باید طبق آداب مشخص شده حتما دقیقاً روبروی صندلی که مهمان می خواهد بنشیند قرار بگیرد.
  • قاشق، چنگال و چاقو را آماده کرده و کاملا تمیز و براق در بشقاب بگذارید و برای اینکار حتماً قاشق و کارد را در سمت راست بشقاب و چنگال‌ها را در سمت چپ بشقاب بگذارید.
  • حتماً دستمال کاغذی را به تعداد مناسبی در سر میز قرار دهید تا این مورد پیش نیاید که اگر کسی لازم داشت قرار باشد دست خود را دراز کند یا اینکه از فرد دیگری درخواست کند که به ایشان بدهد.

نتیجه گیری

اصول پذیرایی و تشریفات اداری و رسمی اساسی‌ترین اصول پذیرایی اجتماعی است که باید در هر سطحی از جامعه رعایت شود. این اصول در تمام تعاملات  اداری، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نحوه پذیرایی در جلسات اداری شامل مباحثی همچون ادبیات، قوانین، آداب و رسوم، نحوه برخورد با افراد و مدیریت تعاملات می‌شوند. در این مقاله سعی شده است تا به معرفی بخشی از این اصول، نحوه اجرای آن‌ها و تأثیر آن‌ها پرداخته شود. به شما پیشنهاد می کنیم حتما به قسمت محصولات در وب سایت حلواچی مراجعه کنید و پک پذیرایی همایش را مشاهده و بررسی کنید.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

شیرینی مخصوص رستوران

آشنایی با شیرینی مخصوص رستوران

1 (1) شیرینی این رستوران خوشمزه تر از غذاش بود!! شاید برای بسیاری از ما ایرانی ها مثل سایر کشور به خصوص اروپایی ها، خوردن

آجیل شب یلدا نماد چیست؟

آجیل شب یلدا نماد چیست؟

1 (1) شب یلدا به انار و آجیل شیرینش معروف هست. شب چله یا شب یلدا یکی از قدیمی ترین جشن های ایرانی است و

جست و جو در سایت