طرز تهیه کیک انار شب یلدا

فهرست مطالب

0
(0)

کیک در شب یلدا یکی از محبوب ترین خوراکی ها است. کیک انار شب یلدا معمولاً با آیتم هایی مانند شکلات، میوه های خشک و شیرینی های کوچک زیبا تزئین می شوند و طعن های گوناگونی دارند که با توجه به محبوبیت انار که به نوعی نماد شب یلدا نیز محسوب می شود، می توان گفت کیک انار یکی از بهترین گزینه های برای پخت در شب یلدا و پذیرایی از مهمانان است. در این مقاله با هم به بررسی طرز تهیه کیک انار می پردازیم.

مواد لازم برای تهیه کیک شب یلدا، کیک انار

برای تهیه یکی از جذاب ترین، خوش رنگ ترین و خوش مزه ترین کیک هایی که در عمرتان پخته و یا حتی میل کرده اید آماده باشید.پخت این کیک جذاب مجموعا یک ساعت از شما زمان می گیرد. در ابتدا طریق جدول زیر مواد اولیه را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک انار
آرد            ۱ لیوان (شاید مقدار آرد تغییر کند کنترل شده اضافه کنید)
تخم مرغ هم دمای محیط۵ عدد
شکر۱ لیوان
وانیل            ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع۲ قاشق سوپخوری
نمک            ۱ پنس
نشاسته ذرت            ۱ فنجان قهوه خوری ترک تقریبا معادل یک چهارم لیوان فرانسوی
پودر کاکائو            ۴ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر5/2قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه کرم میانی کیک انار

دو بسته پودر کرموله creme ole توت فرنگی  که بهتر است از برند dr.oetker باشد، باطعم توت فرنگی تهیه کنید. این دسر جذاب خیلی سریع آماده می شود فقط کافی است پودر داخل بسته را  با شیر سرد مخلوط کرده و با هم زن برقی هم بزنید.

مواد لایه رویی کیک انار

یک کاسه بزرگ انار دون شده و یک بسته پودر ژله انار و یا توت فرنگی میمواد لایه رویی که جذابیت اصلی کیک می باشد را تشکیل می دهد.

طرز تهیه کیک انار مخصوص شب یلدا

مرحله اول:

در قدم اول،سفیده و زرده تخم مرغ ها را با دقت جدا کنید.  زرده تخم مرغ ها را همراه با شکر و ‌وانیل چند دقیقه با همزن برقی خوب به هم بزنید. در این هنگام سفیده را نیز جداگانه با یک پنس نمک یا همان نوک قاشق چایخوری مخلوط کرده و خوب هم بزنید.

مرحله دوم:

مرحله سوم:در قدم بعدی، سفیده ها را ۶-۷ دقیقه به خوبی هم بزنید تا مثل خامه فرم گرفته شود که وقتی ظرف را سرو ته می کنید از ظرف بین نریزد. دقت کنید برای اینکه سفیده ها کامل پف کنند حتما باید دقت داشته باشید که ظرف و پره های همزن برقی شما حسابی خشک باشد و هیچگونه چربی نداشته باشد و از مواد زرده اصلا داخل سفیده باقی نمانده باشد.

مرحله سوم:

در قدم سوم، داخل ظرف دیگری آرد، ‌نشاسته،  بکینگ پودر و پودر کاکائو را به خوبی و با دقت زیاد الک کنید.  در این هنگام باید مقداری از مواد آردی الک شده را به زرده اضافه کنید و با همزن دستی به خوبی مخلوط کنید. این کیکی یک شیرینی شب یلدا بی نظیر است.

مرحله چهارم:

برای قدم بعدی باید، ۲ قاشق روغن مایع و سپس سفیده زده شده  را به مخلوط به دست آمده اضافه کنید. باقی مانده مواد آرد را هم کم کم اضافه کرده و آرام و در یک جهت و دورانی هم بزنید.مایه کیک انار آماده شده است می توانید آن را در یک قالب کمربندی گرد چرب شده بریزید.

شما باید قالب را  داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰-۱۸۰ درجه سانتی گراد حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بپزید. دمای هر فر متفاوت است با خلال دندان از پختنش مطمئن شوید.

طرز تهیه کیک انار (کرم میانی)

پودر کرموله را داخل یک ظرف بریزید و شیر سرد را به مقدار نوشته شده در پشت پاکت اضافه کنید و با دور تند همزن برقی چند دقیقه بزنید. در این مرحله دقیقا طبق دستور نوشته شده در پشت بسته بندی و بعد پودر کرم شانتی را اضافه کنید و به  هم زدن ادامه دهید.

سپس خامه قنادی فرم گرفته را با هم مخلوط کنید و به مدت کوتاهی با همزن برقی بزنید. مواد کرمی آماده شده را روی یک لایه کیکی که داخل قالب گذاشتید بریزید و با قاشق سطحش را خوب  صاف کنید.

روی مواد کرمی، لایه دوم کیک انار را قرار دهید و کیک را داخل یخچال بگذارید. ژله را طبق دستور نوشته شده در پشت پاکت تهیه کنید و کمی هم بزنید تا خنک شود. سپس انار دون شده را داخلش بریزید و مخلوط ژله و ‌انار را ر‌وی کیک بریزید و کیک را یک شب داخل یخچال استراحت دهید.کیک انار شما آماده است .

نکات ریز در پخت کیک انار

*برای تهیه کیک انار خانگی می‌توانید از مقداری رنگ خوراکی قرمز هم در کیک استفاده کنید تا کیک شما قرمزتر و خوش رنگ تر شود.

*در طرز تهیه کیک با سس انار توصیه می شود از آب انار خانگی استفاده کنید، اما در صورتی که به انار دسترسی ندارید، می‌توانید با استفاده از آبمیوه‌های آماده نیز این کیک را آماده کنید.

*اضافه کردن مقداری عرق گلاب به کیک انار طعم و عطر  بی‌نظیری می‌بخشد.

*برای تزیین کیک انار خانگی می‌توانید از خامه فرم گرفته و مقداری دانه انار شیرین نیز استفاده کنید.

* می‌توانید از این آموزش کیک انار برای شب یلدا و تزیین میزهای یلدایی‌تان نیز استفاده کنید.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

نحوه تهیه حلوا ارده خانگی

طرز تهیه حلوا ارده خانگی

3 (6) اگر از هر ایرانی بخواهید که دسرهای شیرین مورد علاقه اش را نام ببرد، امکان ندارد که حلوا جز موارد نام برده نباشد.

طرز-تهیه-حلوا-زنجبیلی

طرز تهیه حلوا زنجبیلی

5 (1) حلوا این دسر اصیل و محبوب ایرانی انواع مختلفی دارد که بالطبع هر کدام جذابیت های خاص خودش را دارد. از حلوا شکلاتی

جست و جو در سایت