طرز تهیه کاکاکدو حلوایی ویژه

فهرست مطالب

5
(1)

از دل داستان های کودکانه تا یک حلوای وسوسه انگیز !

قطعا همه ما یک بار داستان و یا حتی نام داستان” کدو قل قل زن” را شنیده ایم و در کودکی به تصویرسازی این داستان بامزه پرداخته ایم. کم کم وقتی بزرگ تر شدیم، بیشتر با این میوه آشنا شدیم و انواع دسر و یا غذاهایی را که با این میوه درست می شوند را میل کردیم. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه کاکاکدو حلوایی، یکی از جذاب ترین و اصیل ترین حلواهای ایرانی را مرور کنیم.

کدو حلوایی از کجا آمده است؟

کدو حلوایی علاوه بر بافت نرم، شامل دانه نیز می باشد و از قسمت گل دهنده گیاه رشد می کند به همین دلیل نوعی میوه  گیاهی محسوب می شود.کدو حلوایی به خانواده کدو سبز تعلق دارد و رنگ آن معمولا زرد پررنگ جذاب و یا نارنجی است. هم چنین پوست ضخیمی دارد ولی نه به ضخامت پوست هندوانه .

برای علاقمندان به سبک غذایی سالم باید بگوییم که کالری کدو حلوایی بسیار کم است و به همین دلیل به همراه حلوای هویج گزینه ای مناسب برای قرار گیری در رژیم های سالم خوری هستند و این دسر یک میان وعده سالم است . در این مقاله طرز تهیه کاکاکدوحلوایی را با هم مرور می کنیم.  

طرز تهیه کاکاکدو حلوایی

برای خرید حلوا به قسمت فروشگاه در وب سایت حلواچی مراجعه کنید.

از جمله خواص غذایی این میوه با ارزش می توان به خاصیت ضد سنگ ادراری و موثر بودن آن در جلوگیری از تشکیل کریستال در کلیه های سنگ ساز اشاره کرد.

این روزها در کنار انواع رژیم ها، شناخت طبع و مزاج و هم چنین رژیم های مزاج درمانی، نیز بسیار رواج پیدا کرده است. بر همین اساس باید بدانید که طبع کدو حلوایی سرد است و افراد سرد مزاج بایستی آن را به همراه مواد مسهل کننده مصرف کنند.

این میوه خوشمزه به صورت پخته نیز مصرف می شود و از جمله خواص آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت سیستم ایمنی بدن:مصرف کدو حلوایی دوره‌ی سرما خوردگی را کاهش می دهد و به دلیل دارا بودن انواع ویتامین و آنتی هیستامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص برای کودکان بسیار مفید است. از جمله میان وعده های خوشمزه و البته با ارزش غذایی بالا به خصوص برای کودکان، کاکاکدو حلوایی رشتی است که در این مقاله به مرور طرز تهیه کاکا کدو حلوایی می پردازیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن:

کدو حلوایی پخته برای درمان سرفه بسیار مفید است. شما می توانید کدو حلوایی را بپزید و آن را نوش جان کنید. کدو حلوایی پخته سینه را نرم می کند و اخلاط و سرفه را آسان می کند. هم چنین خواص آنتی اکسیدان کدو تنبل از سیستم تنفسی حفاظت می کند و از عفونت ها جلوگیری می کند.

کاهش وزن:

کدو حلوایی به صورت پخته  یک انتخاب عالی برای افرادی است که تمایل به کاهش وزن دارند. زیرا یک فنجان (205 گرم) کدو حلوایی پخته فقط 83 کالری  دارد و هم چنین  7 گرم فیبر سیر کننده دارد که باید بدانید که فیبر غذایی باعث کاهش وزن و کاهش چربی بدن می‌شود.

درمان یبوست:

چنان چه کودک  و یا نوزاد شما دچار یبوست است، کدو حلوایی پخته برای درمان این بیماری بسیار مفید است. شیره تخم کدو یبوست را برطرف می کند و بهتر است، صبح ناشتا یک فنجان از آن میل شود.

طرز تهیه کاکاکدو حلوایی رشتی

کاکا کدو حلوایی یک شیرینی اصیل و سنتی متعلق به سرسبز شمال و استان گیلان است. این حلوای خوشمزه بسیار سریع آماده می شود. این حلوا به نوعی حلوای مجلسی نیز محسوب می شود و شما می توانید به عنوان یک دسر و یا میان وعده جذاب در مهمانی ها استفاده کنید.

ظاهر کاکاکدو حلوایی شبیه به ترحلوا است. اگر میخواهید طرز تهیه ترحلوای زعفرانی را یاد بگیرید به قسمت مقالات حلواچی مراجعه کنید. پس بهتر است برای دورهمی های دوستانه خود به جای خرید پک پذیرایی لاکچری این حلوای جذاب را امتحان کنید. برای این کار لازم است، ابتدا طرز تهیه کاکاکدو حلوایی را یاد بگیرید. پس در مرحله اول مواد لازم برای پخت را در جدول زیر بررسی کنید.

مواد لازم
گلاب۲-۱ قاشق غذا خوری
کدو حلوایی پخته و له شده۱ پیمانه
پودر دارچین و مغز هل کوبیده۱ قاشق چای خوری
آرد گندم الک شدهیک پیمانه
نمک۱/۸ قاشق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
بیکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
شکر۱/۲ پیمانه
ابسه پیمانه
شیر۱/۴ پیمانه

پس از بررسی و آماده کردن لیست خرید لازم برای یاد گرفتن طرز تهیه کاکاکدو حلوایی، پیش بند خود را بسته و وراد مرحله دوم می شویم. 

1- در این مرحله ابتدا باید کدو حلوایی ها را به خوبی بشویید و آنها را با پوست به قطعه های درشت خرد کنید. سپس در یک قابلمه آب ریخته و کدو حلوایی ها را در آن قرار دهید تا با حرارت ملایم پخته شوند. پس از آن که کدو حلوایی ها به خوبی پخته و نرم شدند می توانید به راحتی پوست آنها را جدا کنید و با قاشق له کنید.

2- بعد از له شدن کدو حلوایی در مرحله بعدی از آموزش طرز تهیه کاکاکدو حلوایی، باید تخم مرغ، شکر، آرد، گلاب، شیر، بکینگ پودر، نمک و ادویه را با هم مخلوط کنید. با مخلوط کردن این مواد، شما یک ماده خمیری یکدست دارید که نیاز دارد تا جا بیفتد و خودش را به اصطلاح بگیرد به همین منظور به مدت یک ساعت آن را در یک گوشه در آشپزخانه و در دمای محیط قرار دهید.

3- سپس مانند مایه کتلت آنها را در ماهیتابه حاوی روغن داغ قرار داده تا با حرارت ملایم کمی پف کرده و خوب مغز پخت شوند. این مرحله از طرز تهیه کاکاکدو حلوایی، شباهت زیادی به پخت کتلت و کوکو سیب زمینی دارد.

شما می توانید از این حلوا جذاب در پک نذری محرم و یا به همراه شله زرد تکنفره در مراسم های مذهبی مختلف نیز استفاده کنید. کاکا کدو حلوایی حتی برای مراسم های ختم نیز انتخاب مناسبی است زیرا شیرین و پر انرژی است و برای افرادی که عزیز خود را از دست داده اند و انرژی خود را از دست داده اند می­تواند مطلوب باشد؛ حلواچی در پک مراسم ترحیم خود از بهترین و با کیفیت ترین شیرینی ها در انواع مختلف استفاده کرده است.

حلواچی انواع حلوا را متناسب با ذائقه روز افراد طبخ کرده و در بسته بندی های خاص و جذاب روانه بازار می­کند. در پک پذیرایی لاکچری حلواچی انواع حلوا ها مناسب برای مراسم های مختلف قرار گرفته است و برای خرید آن ها فقط کافیست در وبسایت حلواچی سفارش خود را ثبت کنید. تا باکیفیت ترین حلوا را بدون ذره ای مواد نگه دارنده نوش جان کنید.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 1

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

آجیل شب یلدا نماد چیست؟

آجیل شب یلدا نماد چیست؟

1 (1) شب یلدا به انار و آجیل شیرینش معروف هست. شب چله یا شب یلدا یکی از قدیمی ترین جشن های ایرانی است و

طرز تهیه حلوا انگشت پیچ

طرز تهیه حلوا انگشت پیچ چیست؟

2.8 (5) به خوشمزگی یک حلوا انگشت پیچ! فکر میکنم شما هم با شنیدن کلمه حلوا انگشت پیچ تصویری از یک حلوای کوچک در ذهنتان

شیرینی مخصوص عید

شیرینی مخصوص عید

0 (0) در زمان های گذشته، هم زمان با نزدیک شدن به عید نوروز مادر بزرگ ها شروع به پختن شیرینی مخصوص عید می کردند.

جست و جو در سایت