طرز تهیه حلوا عربی کشدار

فهرست مطالب

3.4
(5)

حلوا کشدار عربی! به نظرتان چه شکل و طعمی دارد؟

بعد از شنیدن کلمه حلوا کشدار چه جیزی به ذهنتان می آید؟

درسته!!

حلوایی که  وقتی در دست می گیرید کش می آید، چیزی شبیه به پیتزا. به همین دلیل لازم است ابتدا تعریف کنیم که حلوا کشدار چه هست و از چه موادی تشکیل شده است. حلوا عربی کشدار ترکیب جذابی از ارده کنجد و شیره خرما است. حلوا ارده کشدار غالبا به صورت سنتی آماده سازی و پخته می‌شود و البته در آن از هیچ گونه مواد شیمیایی و نگهدارنده استفاده نمی‌شود.

جالب است بدانید حلوا عربی کشدار از حلواهای قدیم ایرانی است که از گذشته در ایران تهیه و استفاده می‌شده به گونه‌ای که می‌توان تاریخچه حلوا ارده کشی را به دوره سلطنت شاه عباس صفویه نسبت داد. در آن دوره از این حلوا به عنوان یک ماده مقوی استفاده می‌کردند و از آن به عنوان یک غذای پرکالری، بسیار رواج داشته است. علاوه بر خواص گوناگون و بی‌شماری که این حلوا دارد، از طعمی خاص و لذت‌بخش نیز برخوردار است.

حلوا کشی کاراملی، ترکیب قوی

شاید شما هم با حلواچی موافق باشید که ترکیب حلوا کشی و کارامل را می توان ترکیبی از سنت و مدرنیته نامید. قرار گرفتن حلوا کشی اصیل و البته خوشمزه و در عین حال مقوی به همراه کمارامل یک ماده غذایی جذاب که استفاده از آن در دسر ها، شیرین و بستنی ها رواج پیدا کرده است و البته طرفداران خاص خود را هم دارد. می توان گفت کسانی که به شکلات و حلوا شکلاتی علاقه دارند حتما به حلوا کشدار کاراملی نیز علاقمند خواهند بود. بافت حلوا کشدار  بسیار نرم می باشد و رنگ بسیار جذابی دارد که همان رنگ کاراملی محبوب و معروف است و طعم زعفران در این حلوا کشدار  کاراملی بسیار محسوس است.

لازم به ذکر است حلوا کشدار انواع مختلفی دارد که از انواع آن می توان به حلوا عسلی کشدار نیز اشاره کرد. شما می توانید از حلوا کشدار برای پذیرایی در مراسم افطاری در ماه رمضان و هم چنین پذیرایی در دورهمی ها نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر  برای همایش های کاری خود مهمانان ویژه ای را دعوت کرده اید، پیشنهاد می­کنیم که در لیست تشریفات همایش خود، حلوای کشدار را حتما بگنجانید تا مهمان هایتان متوجه سلیقه خاص و بی نظیر شما بشوند.

باید بدانید به دلیل داشتن کاراکل و ظاهر زیبا و جذاب حلوا کشدار کاراملی ، این ترحلوا گزینه بسیار مناسبی برای خرید پک پذیرایی لاکچری نیز می باشد. حلوا کشدار عربی گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در پک پذیرایی سازمانی است. زیرا علاوه بر خوش طعم بودن بسیار متفاوت و لاکچری است.

دوست دارم حلوا عربی کشدار بپزم! چه جوری؟

پیش از آنکه با طرز تهیه حلوا کشدار عربی آشنا بشویم باید بدانید، حلوای عربی یک نوع حلوای بسیار لذیذ می باشد که البته همانطور که از اسم آن هم پیداست، کشدار نیز هست. زادگاه حلوا کشدارعربی، کشور عربستان است و بافت و طعم بی‌نظیری دارد و به همین دلیل است که حلوا عربی کشدار خیلی سریع در بسیاری از کشورها به محبوبیت رسید. خواص حلوا عربی نیز قابل انکار نیست؛ وجود مواد غذای مقوی و انرژی زا باعث افزایش محبوبیت این حلوا شده است.

حلوا کشدار عربی نیز مانند بسیاری از حلواها با دستور های پخت متعددی درست می شود با حلواچی همراه باشید تا در این مقاله با یکی از روش های پخت حلوا عربی کشدار آشنا شویم. در صورتی که به هر دلیل امکان پخت این حلوا را ندارید، میتوانید با خرید حلوا بوتیکی حلواچی، دسری خوش طعم و لذیذ را تهیه کنید.

در جدول زیر لیست مواد لازم برای تهیه حلوا عربی کشدار را می توانید مشاهده کنید.

گلاب ۴/۱ پیمانه
پودر هل یک قاشق غذاخوری
زعفران به میزان لازم
شیرخشک نصف پیمانه
شکر دو پیمانه
آب یک پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
روغن جامد در صورت لزوم
کره نصف پیمانه
آرد شیرینی پزی ۵/۱ پیمانه

در این قسمت با هم طرز تهیه حلوا عربی کشدار را بررسی می کنیم حلواچی برای شروع یکی از راحت ترین روش های پخت این حلوا را برای شما در نظر گرفته است.

در قدم اول برای پخت حلوا عربی کشدار، باید قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به میزان کافی درون آن آب بریزید و بعد از گرم شدن آب درون قابلمه، شکر را به آن اضافه کنید.

در این مرحله باید  اجازه دهید تا شکر به صورت کامل در آب حل شود و سپس زمانی که آب جوش آمد، زعفران را به همراه گلاب به قابلمه اضافه کنید. بعد از گذشت چند دقیقه و زمانی که آب جوش آمده، وقت آن است که پودر هل را به مواد درون قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شود.

همزدن مواد را ادامه دهید تا کمی غلیظ شود و به حالت شهد در بیاید. در مرحله بعدی بعد از آن که به غلظت دلخواه رسیدند باید حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. حالا باید در یک ظرف دیگر آرد را با شیر خشک مخلوط کنید در این قسمت باید بدانید شما می توانید حلوا عربی کشدار را بدون شیر خشک نیز تهیه کنید.

خوب بر می گردیم به ادامه مراحل پخت حلوا عربی کشدار، زمان این است که آرد را به خوبی الک کردید، آن را با شیر خشک ترکیب کنید.

در این قسمت، یک قابلمه جداگانه روی حرارت قرار دهید و  مخلوط آرد و شیر خشک را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که باید به طور مداوم آن را هم بزنید تا آرد نسوزد و ته نگیرید. تفت دادن آرد را تا جایی تفت دادن آرد را ادامه می تهیم که تغییر رنگ دهد.

زمانیکه  رنگ آرد تغییر کرد، برای این که آرد گلوله گلوله نشود قابلمه را از روی حرارت بر دارید و مجددا آرد را الک کنید. سپس آرد را مجددا درون قابلمه بریزید و  کره‌ را با مقداری روغن مایع به قابلمه‌ی آرد ها اضافه کنید و هم بزنید. این کار را باید روی حرارت ملایم تا زمانی ادامه بدهید که مواد درون قابلمه به حالت خمیری و یکدست در بیاید و بعد از رسیدن به این حالت باید زیر قابلمه را خاموش کنید.

در مرحله آخر و در پایان کار طرز تهیه حلوا عربی کشدار ، شهد خنک شده را به حلوا اضافه کنید و به صورت مداوم هم بزنید تا حلوا جمع شود. “حلوا کشدار” عربی آماده است و می‌توانید این حلوای خوشمزه را درون ظرف مورد نظرتان بریزید و با خلال پسته تزئین کرده و سرو کنید.

شما می توانید این حلوا را که حلوا مجلسی محسوب می شود برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده کنید و هم چنین این حلوا گزینه ای بسیار مناسب برای خرید پک مراسم ترحیم، نیز می باشد. آیتم مناسب دیگر در کنار حلوا کشدار، شله زرد تکنفره حلواچی است. شما میتوانید با مطالعه مقاله طرز تهیه شله زرد، خوشمزه ترین شله زرد را در خانه تهیه کنید.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 3.4 / 5. تعداد آرا: 5

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

صبحانه کاری جذاب

ایده های جذاب برای صبحانه کاری

5 (2) همیشه یکی از معروف ترین سوالات در خانه های ایرانیان این سوال است:” نهار /شام چی بپزم؟” اما شاید کمتر پیش بیاید به

میان وعده سالم

میان وعده سالم ولی خوشمزه و جدید!

5 (1) زمانتان را برای میان وعده  سالم خالی کنین!! در این مقاله با نگاهی به فواید یک میان وعده سالم، به ضرورت استفاده از

کیک انار شب یلدا

طرز تهیه کیک انار شب یلدا

0 (0) کیک در شب یلدا یکی از محبوب ترین خوراکی ها است. کیک انار شب یلدا معمولاً با آیتم هایی مانند شکلات، میوه های

طرز تهیه حلوا سیاه اردبیل

طرز تهیه حلوا سیاه اردبیل

3.7 (32) حلوا رنگ ها و طعم های متفاوتی دارد و البته به قول معروف می توان گفت، هر گلی عطر خاص خود را دارد.

جست و جو در سایت