چگونه یک حلوا عمانی خوشمزه بپزیم؟

فهرست مطالب

2.8
(6)

نقاط اشتراک قهوه و حلوا عمانی

قهوه و حلوا با هم دارای شباهت هایی هستند.

شاید این جمله برای شما ربط دادن دو ماده غذایی کاملا بی ربط به نظر بیاید. چرا که یکی یک نوشیدنی  بسیار محبوب و پرطرفدار است و دیگری یک میان وعده جذاب و لذیذ که اتفاقا برای بعضی افراد یک غذای اصیل و محبوب هم محسوب می شود.

اما این دو در چه مواردی با هم شباهت دارند، در تنوع روش های پخت مختلف و هم چنین تنوع کشورهای مختلفی که در آن ها این مواد غذایی تولید میی شوند. به طور مثال در مورد قهوه، انواع قهوه های عربی، آمریکایی، فرانسوی و یا ترک موجود است و در مورد حلوا نیز انواع حلواهای ترک، عربی مانند حلوا عمانی و انواع حلواهای ایرانی .

حلوا عمانی، خوشمزگی در عین سادگی

همان طور که می دانید حلوا عمانی مسقطی یک حلوای عربی و از جمله حلوا سنتی این کشور محسوب می شود. طرفداران حلوا می دانند که حلواهای عربی عموما دارای فرمی غلیظ و ولی نه به صورت خمیری هستند و عموما از نشاسته و یا شیر خشک تهیه می شوند.

حلوا عمانی نیز به همین فرم می باشد و یکی از محبوب ترین حلواهای عربی است که طرفداران خاص خود را دارد. حلوا عمانی نیز مانند سایر حلوا ها به خصوص حلواهای محبوب و اصیل، دستور پخت های مختلفی دارد و به روش های مختلفی پخته می شوند. روش پخت حلوا عمانی بسیار ساده است و شما می توانید به عنوان حلوا مجلسی در مهمانی ها و دورهمی های خود برای دسر و یا میان وعده سالم از آن استفاده کنید.  

مسقطی جذاب اما از نوع عمانی

حلوا عمانی، شباهت زیادی به مسقطی کاراملی دارد که با شکر قهوه ای درست می شود و به همان اندازه نیز خوشمزه است. حلوا عمانی، حلوایی مجلسی محسوب می شود که در اقدامی خلاقانه می تواند به عنوان آیتمی لاکچری، در پک پذیرایی تک نفره نیز قرار گیرد.حلوا عمانی گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در پک نذری محرم نیز می­باشد. شما می­توانید این حلوا چنانچه علاقمند به تست و پخت این حلوا جذاب هستید، در ادامه مقاله طرز تهیه حلوا عمانی را با هم مرور می کنیم.

مواد لازم و دستور پخت حلوا عمانی

برای تهیه حلوا عمانی ابتدا باید مواد لازم را خریداری کنید. پس در جدول زیر مواد اولیه به طور کامل آورده شده است.

مواد لازم
نشاسته ذرتیک پیمانه
آب سرددو پیمانه
گلابیک دوم پیمانه
زعفرانمقداری
شکر قهوه اییک پیمانه
شکر سفیدیک دوم پیمانه
آب داغیک پیمانه
کره ذوب شده۵۰ تا ۶۰ گرم
پودر هلیک دوم قاشق چایخوری
آجیل خرد شدهیک پیمانه

پس از خریداری آیتم های ذکر شده در جدول بالا، به سراغ پخت حلوا عمانی می رویم. پس پیشبند خود را بسته، دست ها شسته و آماده باشد.

در مرحله اول برای شروع، ابتدا نشاسته ذرت را در یک پیمانه آب سرد کاملا حل کنید به صورتی که یک دست شود و نشاسته حل شده در آب به صورت گلوله گلوله باقی نماند سپس پیمانه را کنار بگذارید تا در مراحل بعدی مجددا به سراغش بیاییم.

در ظرف دیگری، زعفران جذاب و خوش رنگ ایرانی را به خوبی بسابید و در گلاب بریزید. مطمئنا در این مرحله از بوی این دو ماده غذایی حسابی کیفور خواهید شد. سپس به زعفران مهلت دهید تا به خوبی رنگ پس دهد و سپس این ظرف را نیز کنار بگذارید.

در مرحله بعدی به سراغ ماده شیرین کننده حلوا عمانی می رویم و شکر قهوه ای و شکر سفید را داخل ماهی تابه ای که بهتر است کف ضخیمی نیز داشته باشد، قرار می دهیم و صبر می کنیم تا به خوبی ذوب شود. در این قسمت بهتر است شکرها را هم نزنید و فقط با تکان دادن ماهی تابه به فرآیند آب شدن شکر کمک کنید.

در مرحله بعدی از پخت حلوا عمانی، شکر  ذوب شده که به فرم کاراملی در آمده را به همراه یک لیوان آب جوش به خوبی هم می زنیم.

پس از آنکه به مدت یک دقیقه مواد با هم جوش خوردند و کاملا یک دست شدند، نشاسته حل شده را خوب هم بزنید تا ته نشین نشود و همانطور که در حال جوش خوردن است مواد را هم بزنید تا ترکیب غلیظ شوید. در انتهای این مرحله، پودر هل و کره را اضافه را اضافه کنید و هم بزنید .

این مرحله یکی از جذاب ترین مراحل پخت حلوا عمانی است زیرا حلوا کاملا غلیظ شده است و می تواند از ظرف جدا شود. این حلوا به علت راحتی پخته و میتواند گزینه ای مناسب برای پخت و خرید پک پذیرایی ترحیم نیز باشد.

تزیین حلوا مسقطی عمانی

دیزاین زیبای غداها، دسر ها و میان وعده هامی تواند یکی از مواردی باشد که می تواند با بالابردن جذابیت بصری آنها موجب شود تا افراد ترغیب به تست و میل آنها شوند. حلوا عمانی با فرم و رنگ کاراملی زیبا می تواند یک ظرف سرامیکی سفید، جلوه ای بسیار زیبایی داشته باشد. برای تزیین روی این حلوا می تواند از آجیل خورد شده مانند پسته، بادام و یا پودر فندق استفاده کنید. حلوا مستقطی عمانی را میتوان با دانه های انار تزیین کرد و به در سفره یلدایی به عنوان یکی از خوشمزه ترین شیرینی های یلدا استفاده کرد. حلواچی در پک هدیه شب یلدا خود از حلوا مستقطی اناری استفاده کرده است.

نگهداری بهتر حلوا عمانی

نگهداری ترحلوا یکی از دغدغه های اصلی خریداران و یا علاقمندان حلوا است به همین منظور در این قسمت به ارائه نکاتی برای نگهداری هر چه بهتر حلوا از جمله “حلوا عمانی” می پردازیم.

در ابتدا باید بدانید که، ماندگاری حلوای بسته بندی شده و یا به بیان بهتر حلوا آماده، بسیار بیشتر از حلواهای پخته شده در خانه است. حلوا را می توان در ظرف در بسته نیز نگهداری کرد.

حلوا را باید در جای خشک و خنک نگهداری کرد که دمای آن ۱۲ درجه باشد و رطوبت نسبی آن بیش از ۷۰ درصد نباشد. در آخر حتما توجه کنید که حلوا از جمله حلوا عمانی نباید نزدیک غذاهایی که بوی تند دارند نگهداری شود. به طور کلی ماندگاری حلوا در بهترین حالت ممکن  تا ۶ ماه می تواند باشد. برای خرید حلوا از حلواچی فقط کافیست به وبسایت حلواچی مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 2.8 / 5. تعداد آرا: 6

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

طرز تهیه باسلوق شب یلدا

طرز تهیه باسلوق شب یلدا

1 (1) به جذابیت یک ژله زیبا به شیرینی یک دسر خوشمزه و محبوب مثل باسلوق. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که

خواص زعفران

خواص زعفران برای بدن

0 (0)  زعفران، طلای با ارزش زعفران (saffron) از آن دسته ادویه هایی هست که می تواند در غذا تیر خلاص باشد. یعنی وقتی زعفران

جست و جو در سایت