طرز تهیه حلوا میکادو رولی چگونه است؟

فهرست مطالب

2.3
(6)

حلوا در میان دسرها مثل یک الماس هست یعنی به هر شکلی که سرو شود، جذابیت خاص خودش را دارد. حلوا می تواند به طعم شکلات باشد و دل از همه ببرد و یا به صورت حلوا هویج با طعمی هوس انگیز،  باشد که در چشم به هم زدنی، تمام شود و یا به صورت رول پیچ در قالب حلوا رولی باشد که تمام توجه ها را بر روی میز پذیرایی به خودش جلب کند. اگر شما هم از طرفداران این دسر جذاب هستید، حتما در این مقاله با ما همراه باشید.

خوش خوراک مثل حلوا رولی

حلوا رولی، همان حلوای سنتی است که در نان میکادو پیچیده می شود. به حلوا رولی، حلوای میکادو نیز گفته می شود. این حلوا به خاطر ظاهر جذابی که دارد، به نوعی حلوا مجلسی محسوب می شود. شاید شما غالبا این حلوا را در مراسم های ختم و یادبود دیده و نوش جان کرده باشید و گزینه ای باشد که افراد معمولا برای خرید پک پذیرایی ترحیم در نظر بگیرند، اما باید بدانید با کمی خلاقیت و سلیقه می توان حلوا رولی جذاب را در سایر مراسم و مهمانی ها نظیر دورهمی های دوستانه و یا پذیرایی به عنوان دسر در مهمانی های ناهار و شام، استفاده کنید.

از دیگر نکات مثبت حلوا رولی برای پذیرایی در مراسم ها مختلف، اندازه مناسب آن است. این حلوا به دلیل لقمه ای شکل بودن و کوچک بودن، برای پذیرایی در مهمانی ها بسیار ایده آل است. پس از این به بعد هنگام انتخاب حلوا  به عنوان دسر برای مراسم های مختلف خود، حتما حلوا رولی یا حلوا میکادو را به عنوان گزینه ای جذاب برای خرید پک پذیرایی لاکچری در نظر داشته باشید.

اگر میخواهید یک میان وعده سالم و خوشمزه را تجربه کنید، حلوا رولی گزینه بسیار مناسبی است.

چطوری حلوا رولی بپزیم؟

برای پخت حلوا رولی باید ابتدا مواد اولیه را مرور کرده و مایحتاج را خریداری کنید. به همین منظور جدول زیر که لیست مواد اولیه مورد نیاز است، را بررسی کنید.

مواد لازم
گلابنصف پیمانه
نان میکادودو ورق
هل کوبیده شدهنصف قاشق چای خوری
آرد گندمسه پیمانه
کره آب شدهنصف لیوان
روغن جامد200 گرم
کره50 گرم
شکردو و نیم پیمانه
ابسه پیمانه
زعفران دم کردهنصف پیمانه

پس از آگاهی از مواد اولیه و تهیه مایحتاج پیش بند خودتان را ببندید و برای پخت یکی از خوشمزه ترین و جذاب ترین حلواهایی که تا به حال نوش جان کرده اید، آماده شوید.

برای درست کردن “حلوا رولی”، ابتدا باید در ظرفی جداگانه شکر، آب، گلاب و زعفران دم کرده را با هم مخلوط کنید و بر روی حرارت ملایم قرار داده تا شکر، آب شود. این مرحله زمان زیادی طول نخواهد کشید و بلافاصله بعد از حل شدن شکر می توانید حرارت را خاموش کرده و وارد مرحله دوم شویم.

برای ادامه کار لازم است در یک ماهیتابه، به تفت دادن آرد مشغول شوید. پس صبر پیشه کنید و به مدت 35 تا 45 دقیقه به تفت دادن آرد بپردازید. آرد را تاجایی که رنگش عوض شود ادامه دهید. البته در این جا ذکر این نکته ضروری است که رنگ آرد به میل خودتان بستگی دارد، اگر دوست دارید حلوا تیره باشد، می توانید مدت زمان تفت دادن آرد را بیشتر کنید.

فقط این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که چنانچه از آرد سنگک استفاده کنید، رنگ حلوا بوتیکی به علت مواد موجود در آرد سنگک، تیره تر خواهد شد و اگر از آرد سفید استفاده کنید، حلوا رنگ روشن تری خواهد داشت.

برگردیم به ادامه دستور پخت حلوا رولی :

زمانی که رنگ آرد تغییر کرد و به رنگ دلخواهتان درآمد، درست در همین زمان که شما دارید از بوی زعفران و گلاب مست می شوید، زمان آن است که حلوا را از روی حرارت برداریم و کنار بگذاریم تا خنک شود.

پس در این مرحله از پخت حلوا رولی، مجددا آرد را الک می کنیم و به ماهیتابه باز می گردانیم. در این جا باید بدانید استفاده از روغن جامد به علت بافت لطیف، برای حلوا مناسب تر از روغن مایع است. اما برای خوشبو تر شدن حلوا می توانید از مقداری کره نیز استفاده کنید.

نگران نباشید این مرحله بیشتر از سه دقیقه زمان نیاز ندارد. در این مرحله به مدت تنها سه دقیقه، روغن و آرد را روی حرارت ملایم هم می زنیم و  شربت خنک شده را کم کم به آن اضافه می کنیم و با سرعت  تند هم می زنیم تا شربت به خوبی به خورد حلوا برود. زمانی که در حال هم زدن حلوا هستید، مشاهده خواهید کرد که، کم کم حلوا از ظرف جدا شده و جمع می شود.

تا این جای مقاله طرز تهیه حلوا سنتی را با هم بررسی کردیم، چنانچه علاقمند هستید حلوا را به صورت سنتی میل کنید می توانید آن را در  ظرف مورد نظرتان ریخته و تزیین کنید. اما چنان چه کماکان تمایل به سرو حلوا رولی یا حلوا میکادو دارید، به مطالعه مقاله ادامه دهید.

ورق های میکادو را که از قبل تهیه کرده اید، بر روی یک سطح پهن کنید و حلوا را تا وقتی داغ است در قیف ریخته و روی نان میکادو ریخته و پهن کنید. اگر در خانه قیف شیرینی پزی ندارید، می توانید یک کیسه فریزر برداشته و گوشه انتهایی آن را سوراخ کرده و حلوا را در کیسه ریخته و بر روی نان میکادو بریزید. کیسه فریزر نیز دقیقا نقش قیف شیرینی پزی را ایفا می کند.

ضخامت ترحلوا باید بین نیم تا یک سانتی متر باشد. بهتر است لایه را زیاد ضخیم نکنید. حالا ورق میکادو را از سمت پهن تر رول کرده و کیسه فریزر را دورش جمع کرده و در یخچال به مدت 2 ساعت می گذاریم تا حلوا خوب خنک شود.

بعد از اینکه حلوا به خوبی خنک شد آن را از یخچال بیرون آورید و با چاقوی اره ای تیز در اندازه های دلخواه برش بزنید و بعد روی آن را با موادی مثل، پودر پسته، پود نارگیل و یا حتی سس شکلات تزیین کنید. این حلوا به علت زیبایی و خوش خوراک بودنش، میتواند در پک های پذیرایی ویژه مراسمات و مناسبات ها قرار بگیرد. حلواچی برای هدایای سازمانی نوروز، پک هایی را در نظر گرفت است که در آن انواع شیرینی عید به همراه آجیل شب عید با بسته بندی شیک و مدرن به عرضه میرسد. حلوا میکادو یکی از آن شیرینی هایی است که در پک نوروزی قرار میگیرد.

قیمت محصولات حلواچی

آشپزی و شیرینی پزی یکی از لذت بخش ترین کارهاست و کسانی که علاقمند به این فعالیت ها هستند این کار را تفریحی دلچسب می دانند اما باید بدانید که ممکن است شرایطی پیش بیاید که برای پذیرایی از مهمانان در مراسم ها مختلف، زمان تهیه شیرینی های مختلف یا شیرینی حلوایی را نداشته باشید. برای خرید حلوا لطفا به وبسایت حلواچی مراجعه فرمایید.

به همین منظور استفاده از جعبه های جذاب و شیک حلواچی می تواند گزینه ای منطقی، اقتصادی و بسیار هوشمندانه باشد. قیمت محصولات حلواچی این امکان را به شما می دهد تا با صرف هزینه ای منطقی به شیک ترین و جذاب ترین شکل ممکن از مهمانان خود پذیرایی کنید. برای مشاهده و انتخاب جعبه های متنوع حلواچی به قسمت فروشگاه در وب سایت حلواچی مراجعه کنید.   

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 2.3 / 5. تعداد آرا: 6

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

طرز تهیه کیک حلوا

طرز تهیه کیک حلوا

3.8 (4) کیک حلوا شاید یکی دیگر از عجایب در دنیای حلواها باشد. شنیدن نام کیک حلوا شبیه به ترکیب مراسم غم و مراسم شادی

خواص زعفران

خواص زعفران برای بدن

0 (0)  زعفران، طلای با ارزش زعفران (saffron) از آن دسته ادویه هایی هست که می تواند در غذا تیر خلاص باشد. یعنی وقتی زعفران

حلوا زرد شیرازی

صفر تا صد تهیه حلوا زرد شیرازی

2.7 (10) شیراز شهر زیبایی ها است، مناظر زیبا، آب و هوا دلچسب و مطبوع و البته بخش جذاب برای اکثر توریست ها، غذاهای محلی.

جست و جو در سایت