طرز تهیه حلوا ارده رژیمی

فهرست مطالب

3
(6)

این روزها بسیاری از مردم و شاید حتی خود شما با توجه به شرایط و انتخاب هایتان به یک سری رژیم ها و یا محدودیت های غذایی پای بند باشید. اما محروم کردن خود یا محدود شدن به خاطر شرایط، کار بسیار سخت و طاقت فرسایی می تواند باشد که خوشی های کوچک زندگی را از شما بگیرد. خوردن یک فنجان چای با حلوا ارده و نان یا به تنهایی می تواند همان دلخوشی و لذت کوچک شما باشد. در این مقاله به شما نشان می دهیم که حتی با وجود رژیم های غذایی به دور از قند و شیرینی می توانید از حلوا ارده رژیمی یا حلوا ارده وگان بدون عذاب وجدان و نگرانی استفاده کنید.

تصمیم به زندگی بدون قند و شکر مصنوعی

این روزها خیلی از افراد تصمیم می گیرند که لایف استایلی عاری از قند و شکر مصنوعی را پیش بگیرند. دلیل این تصمیم ها می تواند ریشه در رژیم های غذایی مختلف باشد یا گاها انواعی از بیماری ها فرد را به حاشیه ای دور از قند و شکر مصنوعی براند.

رژیم های غذایی در جهت کاهش وزن، سبک غذایی منحصر به فرد ورزشکاران، محدودیت ها در زمان بارداری و شیردهی، مطالعه ی تحقیقات علمی که مضرات مصرف قند و شکر مصنوعی برای بدن شما را نشان می دهند و …، تنها تعدادی از علل دوری و دوستی این روزهای مردم با قند و شکر مصنوعی هستند. 

پیوند حلوا با رژیم، حلوای رژیمی

حلوا از زمان های بسیار دور مهمان دل و سفره های آسیایی و خاورمیانه ای ها شد. اولین طعم حلوایی که چشیده ایم شاید در یک پک نذری یا مراسم ترحیم بود. با گذر زمان ترحلوا تنوع خود را در رنگ و طعم های گوناگون نشان داد و شایستگی حضورش در ایونت ها و وعده های مختلف را به تصویر کشید. یکی از بارزترین نمونه های حضور حلوا در روزهای زندگی ما، حلوا ارده است. حضور پیوسته ی حلوا ارده در  سفره های صبحانه و عصرانه ی ایرانی، تصویر آن را برای ما از حلوا به جزئی از صبحانه مثل کره و پنیر تبدیل کرده است.

شما می توانید با مراجعه به قسمت “بلاگ” سایت حلواچی، رسپی مخصوص طبخ حلوا ارده ی خانگی را مشاهده کنید و یک حلوا ارده ی خانگی خوشمزه را جایگزینه محصولات کارخانه ای یخچال تان کنید.

همچنین، یکی دیگر از دلایلی که حلوای رژیمی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است این است که نسبت به سایر دسرهایی مانند شله زرد امکان رژیمی شدنشان وجود دارد. زیرا میتوان آن ها را بدون قند مصنوعی هم درست کرد.

خبر خوب ما برای شما در وضعیت دوری و دوستی با قند و شکر مصنوعی هستید، حلوای رژیمی است. اگر هم طرفدار مصرف حلوا در وعده هایی مثل صبحانه و عصرانه هستید،  حلوا ارده رژیمی یا حلوا ارده وگان کاملا مناسب شما است.  

برای خرید پک پذیرایی لاکچری به قسمت فروشگاه در وب سایت حلواچی مراجعه کنید.

مواد لازم برای تهیه حلوا ارده رژیمی:

ارده: 1 فنجان

آرد نارگیل: 1 فنجان

عسل:3 قاشق غذاخوری

وانیل: 1 قاشق چای خوری

مغز پسته: 1/3 فنجان

طرز تهیه حلوا ارده رژیمی

مرحله اول:

شما به جای شیرین کننده های ذکر شده میتوانید از شیرین کننده های دیگری مانند شیره توت، انگور  یا انجیر نیز استفاده کنید. آرد نارگیل را به همراه ارده و عسل درون یک کاسه ریخته  وخوب هم میزنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم:

حالا نوبت اضافه کردن وانیل و مغزیجات است را هم به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس در یک قالب می ریزیم و با پشت قاشق فشار میدهیم تا فشرده شود. سپس حدود ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله سوم:

پس از گذشت چند دقیقه آن را از یخچال درآورید روی آن را تزیین کرده و به صورت مربع مربع برش دهید. حلوای شما آماده سرو است. نوش جان!

حلوا ارده و انواع آن

حلوا ارده، حلوایی شیرین و کرم رنگ است. وقتی صحبت از حلوا ارده می شود و رسپی های مختلف را می خوانیم، موارد بیس طبخ مشترک غالب رسپی ها؛ هل، چوبک، “شکر”، تخم مرغ و ارده هستند. در صورتی که جالب است بدانیم در رسپی اولین حلوا ارده هایی که در تاریخ ثبت شدند، شکری وجود نداشت؛ بلکه از شیره ی انگور، شیره ی خرما و عسل استفاده می شد.

همان طور که شکر آهسته آهسته جایگزین مواد غذایی شیرین در هر غذا و دسری شد، حلوا ارده نیز مستثنی نبود. جذابیت این داستان در این است که امروز حلوا ارده برای افراد مختلف، با ذائقه ها و شرایط متنوع و خاص، قابلیت طبخ و سرو دارد.

اگر مشکلات کم خونی، فقر آهن یا درد مفاصل و استخوان ها شما را آزار می دهد یا به دفعات احساس کرختی و نداشتن انرژی کافی دارید، حلوا ارده یک دسر شیرین و مغذی است که میتواند به بهبود شما کمک کند.

با این اوصاف شاید شما هم احساس نیاز به خوردن یا حتی هوس امتحان کردن یک وعده حلوا ارده با چای را داشته باشید. اگر دست و بال شما برای استفاده ی شخصی یا پذیرایی از مهمانان تان با محدودیت ها و چهارچوب های غذایی مختلف بسته است، مشکلی نیست، به سراغ حلوا ارده رژیمی بروید.

برای خرید پک مراسم ترحیم به قسمت فروشگاه در وب سایت حلواچی مراجعه کنید.

حلوا ارده رژیمی

این روزها که موج مصرف مواد غذایی سالم افراد زیادی را در بر گرفته است و افراد از هر گروه سنی و جنسیت سعی دارند تا مصرف مواد غذایی سالم را در برنامه غذایی خود بگنجانند، مواد غذایی زیادی با پسوند رژیمی در بازار موجود است . حلوا ارده رژیمی نیز یکی از این ماد غذایی است. اما وجود چه ماده غذایی در حلوا ارده رژیمی یا حلوا ارده بدون شکر باعث رژیمی بودن آن سده است؟

ایزومالت:

ماده غذایی ایزومالت یکی از این مواد غذایی است. ایزومالت از چغندر قند گرفته می شود.میزان کالری ایزومالت نصف میزان کالری شکر است که همین موضوع باعث کنترل چاقی می شود. به همین خاطر این ماده برای افراد تحت رژیم های لاغری مناسب است.

حتی این ماده غذایی برای افراد دیابتی نیز کاربردی است  و هم چنین از پوسیدگی دندان نیز جلوگیری می کند که این موضوع برای کودکان بسیار مهم است. ایزومالت باعث  بهبود عملکرد روده  ها می شود  که به ایمن موضوع به علت خاصیت فیبری و در نتیجه ملین بودن آن است .

ریشه چوبک:

ریشه چوبک یک نوع ماده غذایی است که به میزان کمی در حلوا راده رژیمی به کار می رود و علاوه بر تسکین سكسكه، عطسه آور و خلط آور است و در درمان زکام نیز موثر است.

هل:

هل که از خانواده ادویه ای به نام زنجبیل است، دارای خواص بی شماری است که از جمله انها یم توان به تقويت‌ قلب، معده و اعصاب، همچنین خاصیت ضدنفخ بودن، آن اشاره کرد. هل علاوه بر هضم غذا، ادرار آور و خوشبو كننده دهان نیز است. این ماده به عنوان دارو براي معالجه سرفه، سرماخوردگي، تب، استفراغ، تهوع، سردرد، كاهش حملات بيماري صرع، زخم‌های دهان، تسكین درد روماتیسم، ضد مسمومیت و ترشی معده نیز کاربرد دارد.

وانیل:

پزشکان از گياه وانيل به عنوان يك گياه طبي که عامل محرك و تقويت كننده معده است، استفاده می کردند.. وانیل، هم چنین براي معالجه قاعدگي های  نامنظم در خانم ها نیز بسیار مفید است.

نکات مهم درباره خوردن حلوا ارده رژیمی

  • در ابتدا باید بدانید که حلوا ارده از ویتامین‌های E، D و B برخوردار است و به همین علت مصرف آن در کنار میوه‌ها می‌تواند فرایند رشد به‌خصوص در کودکان را بهبود ببخشد.
  • اگر مزاج سردی دارید، حلوار ارده میتواند برای شما مانند یک دارو باشد، مخصوصا اگر آن را همراه با عسل و یا شی
  • ره هایی نظیر خرما و انگور استفاده کنید.
  • یکی دیگر از ترکیبات بسیار جذاب با حلوا ارده رژیمی، استفاده از مغزها است.که به علت آن که سرشار از فسفر، کلسیم و پتاسیم می باشد میتوان به جرات گفت یک بسته پروتئینی معجزه گر برای بدن است.

شرایط نگهداری حلوا ارده رژیمی

حلوا ارده رژیمی را باید در محلی خنک و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری کنید. تاریخ مصرف حلوا ارده توسط کارشناسان بهداشتی شش ماه پس از تولید تعیین شده است اما اگر در یخچال نگهداری شوند می تواند مدت زمان بیشتری  قابل استفاده باشد.

اما این نکته را درنظر داشته باشید در صورتیکه پس از مدتی شاهد وجود مقداری روغن بر روی حلوا ارده بودید جای هیچ نگرانی نیست و حلوا ارده شما فاسد نشده است چرا که این ویژگی ذاتی حلوا ارده‌ است. این ماده روغنی همان روغن کنجد معروف است که سرشار از ویتامین است. فقط کافی است قبل از مصرف آن را مخلوط کنید.

برای خرید انواع حلوا بوتیکی و خرید حلوا های دیگر حلواچی به قسمت فروشگاه در وب سایت حلواچی مراجعه کنید.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 3 / 5. تعداد آرا: 6

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

شیرینی شب یلدا

انواع دسر و شیرینی شب یلدا

0 (0) جمع شدن خانواده ­ها کنار هم، کاسه ­های انار، کرسی گرمی که از سرما به آن پناه ببریم و گوش ­هایی که به

طرز تهیه کیک حلوا

طرز تهیه کیک حلوا

3.8 (4) کیک حلوا شاید یکی دیگر از عجایب در دنیای حلواها باشد. شنیدن نام کیک حلوا شبیه به ترکیب مراسم غم و مراسم شادی

جست و جو در سایت