طرز تهیه حلوای کنجد به سبک مجلسی

فهرست مطالب

2.5
(4)

حلوا منبع بسیار مهمی از انواع مواد غذایی با ارزش می باشد. حالا تصور کنید، به این منبع با ارزش و مغذی، کنجد نیز اضافه شود. قرار گیری کنجد و حلوا در کنار هم چیزی شبیه به بمب انرژی می باشد. اگر از جمله افرادی هستید که، مشتاق بی کسب اطلاعات  درباره حلوای کنجد و نحوه تهیه آن هستید لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. همچنین، برای تهیه پک پذیرایی لاکچری حلواچی به قسمت فروشگاه در وب سایت حلواچی مراجعه کنید.

کنجد و خواص آن

همان طور که می دانید، کنجد یکی از دانه های گیاهی می باشد که از خواص بسیار زیادی برخوردار است. کنجد علاوه بر مصرف در صنعت آشپزی و خوراکی، به دلیل خواص بی شمار، در طب سنتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دانه کنجد را می توان روغن گیری کرده و یا در سایر موارد آسیاب کرد. البته لازم به ذکر است برای مصرف در سالادها و یا تزیین غذاها می توان از دانه کنجد استفاده کرد.

از دیگر مصارف دانه کنجد، تهیه حلوای کنجد است. در تهیه حلوای کنجد از دانه های کنجد برای طعم دهی استفاده می شود. حلوا کنجد جذاب به دلیل داشتن طبع گرم در درمان بسیاری از بیماری­ ها نیز موثر است. شما میتوانید علاوه بر حلوای کنجد، ترحلوا کنجدی نیز درست کنید؛ البته، اگر از غلظت و بافت ترحلوا بیشتر لذت میبرید.

خواص حلوا کنجدی

خواص حلوای کنجد

در تهیه حلوای کنجد از دانه های کنجد استفاده شده است که این دانه ها سرشار از کلسیم هستند و باعث جلوگیری از پوکی استخوان می شود و برای تقویت و رشد استخوان ها نیز بسیار مفید است.

لازم به ذکر است مادران شیرده، می توانند با مصرف روزانه کنجد به سلامت دندان ها و رشد استخوان کودکان خود کمک شایانی کنند. خانم ها باید در نظر داشته باشند که دانه های کنجد و حلوا کنجدی  مانند حلوا عربی کشدار منبع خوبی از آهن است وبرای درمان کم خونی بسیار پیشنهاد می شود.

دانه های کنجد از طبع گرمی برخورداراند که مصرف آن می تواند برای از بین بردن بیماری هایی که به علت طبع سرد ایجاد می شود، جلوگیری کرد. میل کردن حلوا کنجد بی نظیر در کنار خرمای پیارم یکی از ترکیب های برنده است که به شما پیشنهاد میکنیم حتما آن را تست کنید.

طرز تهیه حلوای کنجد

طرز تهیه حلوای لاکچری از نوع حلوا کنجد کار سختی نیست و شما می توانید به راحتی در منزل آن را تهیه کنید. برای تهیه “حلوا کنجد”، ابتدا باید مواد غذایی که در جدول زیر آورده شده است را تهیه کنید.

مواد لازم
آرد گندم۱ لیوان
کنجد آسیاب شده۱ لیوان
کره یا روغن جامد۵۰ گرم
روغن مایعنصف لیوان
شکریک و نیم لیوان
زعفران دم کرده غلیظنصف فنجان
گلاب۱ فنجان
آبدو و نیم لیوان
هل سابیدهنصف قاشق چای‌خوری

بعد از تهیه مواد غذایی بالا، خود را آماده پختن یکی از جذاب ترین حلواها یعنی حلوا کنجد کنید. پس پیش بند خود را ببندید و به اندازه یک ساعت از تایم خود را خالی کنید.

مرحله اول:

برای شروع پخت حلوا کنجد ابتدا مانند تهیه حلوای معمولی، شربت آن را آماده کنید. پس شکر را همراه با آب و هل داخل یک قابلمه به سایز مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید. بعد از آن که شربت شروع به جوشیدن کرد، اجاق گاز را خاموش کنید و بعد گلاب و زعفران را اضافه کنید.

مرحله دوم:

آرد  گندم را داخل یک ماهی تابه یا قابلمه جداگانه بریزید و روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید. آرد را به خوبی و با حوصله تفت بدهید تا بوی خامی آرد از بین برود و بیست دقیقه بعد کنجد را اضافه کنید و همراه با آرد حدود بیست دقیقه دیگر تفت بدهید. در مرحله بعدی آرد را به همراه کنجد الک کنید و دوباره داخل ماهی تابه بریزید.

مرحله سوم:

در این مرحله کره و روغن را به ماهی تابه اضافه کنید و مخلوط آرد و کنجد را داخل روغن به خوبی تفت بدهید تا به رنگ دلخواه شما برسد؛ در قدم بعدی شربت را کم کم اضافه کنید و فوری هم بزنید تا زمانی که حلوا یک گوشه از ظرف جمع شود؛ و به دیواره‌ها نچسبد.

در این مرحله کمی حلوا را گهواره کنید و بعد داخل ظرف مناسب برای سرو بکشید. پیشنهاد می کنیم حلوای کنجدی بی نظیر را با گل محمدی و دانه های کنجد تزیین کنید. بعد از آن که حلوای کنجد به خوبی خنک شد در صورت تمایل آن را برش داده و به قطعات یکسان تقسیم کنید. حلوای شما آماده سرو کردن است.

اگر به هر دلیلی زمان کافی برای تهیه حلوا کنجدی در منزل را ندارید می توانید با خرید حلوا مدرن از وبسایت حلواچی، بهترین و با کیفیت ترین حلوا ها را در سریع ترین زمان ممکن، بدون آن که نیاز باشد خودتان به فروشگاه رفته و آن را تهیه کنید، در جلوی درب منزل دریافت کرده و با یک چای دبش نوش جان کنید.

طرز تهیه حلوا کنجدی

نکاتی مهم که برای پخت حلوای کنجد باید در نظر داشته باشید:

*به خاطر داشته باشید، وقتی شربت حلوا کمی خنک شد و رو به سردی بود، گلاب را اضافه کنید؛ زیرا داغی شربت، باعث از بین رفتن عطر گلاب می شود.

*تفت دادن آرد زمان دقیقی ندارد و این کار  کاملاً سلیقه‌ای است. بعضی افراد تمایل دارند، حلوی تیره درست کنند و بعضی دیگر طرفدار حلوا به رنگ روشن هستند. زمانی که رنگ حلوا به رنگ مورد علاقه تان رسید دست از تفت دادن بردارید.

*روغن حلوا باید به اندازه‌ای باشد که بعد از مخلوط شدن با آرد روی آن را به طور کامل بپوشاند.

* حتماً بعد از تفت دادن آرد آن را مجدد  الک کنید و بعد روغن را  به آن اضافه کنید. در غیر این صورت ممکن است در حلوای شما گلوله‌های آردی شکل بگیرد که برای هیچ کسی خوشایند نیست.

*زمانی که شربت را اضافه می‌کنید، درست و کافی هم زدن اهمیت زیادی دارد. هرقدر خوب و به اندازه هم بزنید، حلوای شما بافت نرم‌تر و مطبوع‌تری خواهد شد.

*در صورت تمایل می‌توانید مقداری از روغن را کم کنید و به جای آن کره اضافه کنید و از عطر و طعم بی نظیر کره در حلوای کنجد لذت ببرید.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 2.5 / 5. تعداد آرا: 4

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

شله زرد شیشه ای

طرز تهیه شله زرد مجلسی خوش طعم

3.4 (5) می توانیم بگوییم شله زرد این دسر خوشمزه حاصل یک اتفاق ناگهانی بوده است و به همین ترتیب از دیرباز تاکنون هم چنان

شیرینی حلوایی پسته ای

4.2 (5) طرز تهیه شیرینی حلوایی پسته ای  خیلی از ما ممکن است هنوز حلوا را، شیرینی ای مخصوص مراسم سوگواری یا یادبود بدانیم که

جست و جو در سایت