طرز تهیه حلوای هویج خوش رنگ

فهرست مطالب

5
(3)

حلوای هویج، حلوایی به خوشمزگی و خوش رنگی هویج

با شنیدن نام حلوای هویج، شاید خیلی از ما یاد رنگ نارنجی هویج بیفتیم و گوشه ی ذهنمان تصویر یک خرگوش زیبا بالا و پایین بپرد. اما واقعا حلوای هویج  خوش رنگ یک حلوای  نارنجی رنگه جذاب است که حتی خرگوش ها هم دوست دارند و یا نه یک حلوای خوش رنگ سنتی که هم می توانیم برای پذیرایی در دورهمی های دوستانه استفاده کنیم و هم برای یک پذیرایی لاکچری؟ با این مقاله جذاب در حلواچی همراه باشید تا نه تنها پاسخ سوالات خود را بگیرید بلکه در صورت علاقمند شدن و تحریک شدن اشتهایتان، طرز تهیه حلوای هویج خوشمزه را نیز یاد بگیرد.

حلوای هویج، توکجا بودی تا حالا؟

حلوای هویج یک شیرینی سنتی ایرانی است که در سراسر ایران معروف است و در بسیاری از شهرها افراد در مناسبت های مختلف آن را  تهیه و نوش جان می کنند. اما اگر بخواهیم حلوای هویج جذاب را به یک شهر نسبت بدهیم بدون شک آن شهر، شهرستان قائم‌شهر در استان گلستان است. این شهر شمالی ایران، به دلیل تولید حجم زیادی از هویج ، پخت حلوای هویج را به صورت صنعتی و سنتی از تولیدات اصلی خود قرار داده است.

باید بدانید که حلوای هویج یک خوراکی شیرین و خوشمزه است که غالبا در مناسبت‌های خاص مانند نوروز تهیه می‌شود. حلوای هویج مجلسی با ظاهر جذاب و طعم شیرین و خوشمزه‌ای که دارد، یکی از پرمصرف‌ترین شیرینی‌های سنتی ایران به شمار می‌رود.

در خصوص تصویر ذهنی که بعد از شنیدن نام حلوای هویج در ذهن ما شکل می گیرد باید بگوییم که، بله این حلوا به دلیل استفاده از هویج به عنوان مواد اصلی آن، رنگ نارنجی جذاب و چشم نوازی دارد. اگر به هر دلیلی زمان کافی برای پخت حلوای هویج را ندارید، می توانید با خرید حلوای بوتیکی از سایت حلواچی، در سریعترین ممکن بهترین و با کیفیت ترین حلوا را تهیه کنید.

روی حلوای هویج به عنوان حلوای پذیرایی حساب کنم؟

حلوای هویج به دلیل ظاهری جذاب و خوش رنگش برای مهمانی های نیز گزینه ای بسیار مناسب هست و افراد می توانند در مراسم های مختلف به عنوان یک حلوای لاکچری از آن استفاده کنند. در مورد خواص حلوا همگی موارد زیادی را شنیده اید و در مقوی بودن آن شکی نداریم؛ و حالا حلوای هویج با دارا بودن هویج این میوه مغذی از ارزش غذایی زیادی نیز برخوردا است .

افراد می توانند در پک افطاری ماه رمضان نیز از حلوای هویج جذاب در کنار یک نوشیدنی سنتی و شیرین استفاده کنند و به بهترین شکل ممکن از مهمانان خود پذیرایی کنید. شما می توانید به صورت انفرادی نیز از مهمان های خود پذیرایی کنید و از پک پذیرایی تک نفره حلواچی بهرهمند شوید. هم چنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به قسمت فروشگاه در وب سایت حلواچی، از محصولات متنوع حلواچی نیز دیدن فرمایید.

طرز تهیه حلوای هویج با شیر

اگر تا این جای کار به حلوای هویج علاقمند  شده اید و دوست دارید هر چه زودتر آن را امتحان کنید پس دست به کار شوید، لیست خرید خود را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه حلوای هویج  برای 4 نفر

آرد نان باگت500 گرم
شکریک و نیم پیمانه
گلاب 3/2 پیمانه
هویج500 گرم
روغن مایع3/2 پیمانه
هلیک قاشق مرباخوری
شیردو پیمانه
  • خوب حالا که لیست خرید خود را آماده شده و قطعا خرید های خود را انجام داده اید، پیش بند خود را ببندید و حتما در ابتدای کار که قرار است هویج ها را پوست بکنید، دستکش دست کنید تا دست هایتان رنگ نگیرد . پس در مرحله اول در تهیه این حلوا، باید  هویج ها را پوست بگیرید و تکه تکه کنید و در داخل یک قابلمه کوچک بریزید سپس شیر را هم روی هویج بریزید. الان این سوال پیش می آید که شیر تا را چقدر باید اضافه کنیم؟
  • پاسخ سوال این است که شیر را تا حدی که سطح روی هویج ها را بگیرد بریزید. در مرحله بعد، قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا هویج و شیر در حدود 20 دقیقه  بپزند. بعد از اینکه هویج ها نرم شدند و کاملا با شیر پختند، آنها  را پوره می کنیم.
  • مرحله بعدی، مرحله تفت دادن آرد ها است. در مرحله بعدی، آردی را که الک کرده ایم روی ماهیتابه با حرارت ملایم  تفت می دهیم تا  مقداری  بوی خامی آرد گرفته شود. پس از اینکه آرد تفت داده شد دوباره آن را الک می کنیم تا آرد، داخل حلوا گوله گوله نشود. سپس دوباره آرد را با حرارت ملایم به آرامی تفت می دهیم و بعد روغن را اضافه می کنیم و با پشتکار فراوان هم می زنیم.
  • الان وقت آن رسیده است تا کره یا روغن را به حلوا هویج اضافه کنید، لازم به ذکر است اگر تمایل دارید از کره استفاده کنید؛ باید مقدارش با میزان روغن مایع به یک اندازه باشد. این نکته را حتما در نظر بگیرید که برای حلوای هویج نباید خیلی حلوا را تفت دهید چون آرد هر چه بیشتر تفت بخورد رنگش تیره‌تر می شود و بهتر است رنگ حلوا روشن باشد تا رنگ نارنجی چشم نواز خود را از دست ندهد.
  • بعد از اینکه حلوا با روغن کمی تفت خورد پوره هویج آماده شده را در ظرف دیگری  روی حرارت میگذاریم و شکر را به آن اضافه میکنیم  و هم میزنیم  تا شکر در هویج بر اثر حرارت ذوب شود.
  • در این قسمت قرار است از عطر گلاب و هل حسابی کیفور بشوید چرا که الان زمان اضافه کردن گلاب و هل به مواد حلوا است. بعد از اینکه شکر به طورر کامل آب شد، گلاب و هل را اضافه کنید. اضافه کردن هل و گلاب باعث میشود حلوای هویج از حالت معمولی درآید و به حلوا مجلسی تبدیل شود.
  • بعد از اضافه کردن گلاب و هل، شهد هویج را از روی حرارت برمی داریم و صبر میکنیم تا کمی خنک شود در این فاصله بهتر چایی را دم کنید تا بلافاصله بعد از اتمام کار چای تازه دم ایرانی آماده باشد تا آن را با حلوا هویج بی نظیر را نوش جان کنید.
  • سپس  شهد را  داخل آرد تفت داده می دهیم  تا با روغن ،که داغ است به یکباره اضافه شود. در هنگام اضافه کردن شهد هویج،  باید حلوا هویج  تمام قوای خود را  به کار بگیرید و  آن را سریع و مداوم هم بزنید تا حلوا خودش را جمع کند. الان حلوا آماده است و می توانید در ظرف دلخواه بریزید و تزیین کنید و به همراه چای تازه دم ایرانی لبریز، لب سوز و لب دوز میل کنید.

نکات ریز در مورد حلوای هویج

  • برای آماده سازی مواد اولیه حدودا 10 دقیقه زمان لازم دارید.
  • برای  پخت و انتظار “حلوای هویج” در حدود 40 دقیقه زمان در نظر بگیرید.
  • حلوای هویج را می تواند یک میان وعده بی نظیر باشد و حتی گزینه ای بسیار مناسب برای خرید پک پذیرایی لاکچری نیز است.
  • این حلوای نارنجی رنگ را، همچنین می توانید در ماه رمضان به عنوان افطار  نوش جان کنید.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 3

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

2 پاسخ

  1. من این حلوا رو درست کردم خیلی خوشرنگ و عالی شده بود. تنها نکته اینه که برای درست کردن این حلوا حوصله وقت بزارید و طبق دستور العمل حلوا رو آماده کنید 👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

طرز تهیه دیگچه مشهدی

طرز تهیه دیگچه مشهدی

2 (7) دسری با عنوان دیگچه شاید برای بسیاری از شما عجیب باشد. اما دیگچه مشهدی نام یکی از محبوب ترین  و اصیل  ترین دسر

جست و جو در سایت