طرز تهیه حلوای بادام زمینی

فهرست مطالب

1
(1)

حلوا انواع و اقسام مختلفی دارد که به بسیاری از آنها در مقالات مختلف اشاره کردیم. اما در میان این تنوع مدل های حلوا، یک مدل حلوا وجود دارد که می توان گفت حکم گوهر کمیاب و کمتر شناخته شده را دارد.

این حلوای خاص، حلوایی نیست به جز حلوای بادام زمینی. اگر در گروه طرفداران بادام زمینی قرار دارید و البته به آن حساسیت ندارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با خواص و طرز تهیه حلوای بادام زمینی یا ترحلوا بادا زمینی آشنا شوید.

منحصر به فرد مثل حلوای بادام زمینی

حلوای بادام زمینی یکی از حلواهای سنتی و البته بسیار خوشمزه ایران است که مانند بسیاری از انواع حلواها به روش های مختلفی و با دستور پخت های متفاوتی تهیه می شود. اما اگر کمتر نام حلوای بادام زمینی را شنیده اید باید بدانید که این حلوای بی نظیر متعلق به شهر تبریز می باشد و در مناسبت های بسیار خاص در این شهر کره حلوای بادام زمینی پخته می شود.

جالب است بدانید حلوای بادام زمینی به نام حلوای کف گیری هم شناخته می شود که با کف گیر قسمت و پخش می شود. در نظر داشته باشید که حلوای بادام زمینی با حلوای کره بادام زمینی تفاوت دارد. اگر به دنبال طرز تهیه حلوا مراسم ختم هستید،  حلوای بادام زمینی می تواند انتخاب لاکچری و متفاوت از سایر حلوا ها باشد؛ زیرا علاوه بر خاصیت فراوان، رنگ و طعم جذاب و اشتها آوری دارد.

خواص بادام زمینی و حلوای بادام زمینی

ماده اصلی تشکیل دهنده حلوا بادام زمینی، بادام زمینی تازه است، پس خواص اصلی آن در گرو دانستن خواص بادام زمینی است. باید بدانید بادام زمینی دارای فواید زیر می باشد:

*بادام زمینی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است.

*بادام زمینی سرشار از چربی‌های غیر اشباع شده است.

*بادام زمینی خام منبع غنی پروتئین گیاهی است.

*بادام زمینی منبع طبیعی فیبر و کربوهیدرات می باشد.

*بادام زمینی به افزایش سلامت قلب، کاهش وزن، جلوگیری از ابتلا به سنگ کیسه صفرا و کنترل قند خون نیز کمک می کند.

و اما حالا ترکیب بادام زمینی و حلوای اصیل ایرانی چه خواصی دارد. فواید و مضرات حلوای بادام زمینی سالهای زیادی است که توسط دانشمندان و محققان مورد بررسی قرار گرفته است. این حلوای جذاب سرشار از ویتامین های D ، B2 ، B6 می باشد که باعث بهبود فعالیت مغز و تقویت سیستم قلبی عروقی می شوند.

حلوای بادام زمینی همچنین دارای یک ترکیب آمینو اسیدی بسیار عالی است. لازم به ذکر است این حلوا حاوی فیبر زیادی است، که به کار دستگاه گوارش کمک می کند و با توجه به مقدار بالای اسید فولیک موجود در ترکیب حلوای بادام زمینی، این حلوا  برای استفاده خانم هایی که در دوران بارداری و شیردهی قرار دارند بسیار توصیه می شود.  حلوا کشدار عربی یکی از حلواهایی است که به شدت برای خانم های باردار توصیه می شود، طرز تهیه حلوا کشدار را در قسمت وبلاگ بخونید.

چگونه حلوای بادام زمینی درست کنم؟

شما می توانید به راحتی در منزل خود، حلوای بادام زمینی که شاید تعداد افرادی که آن را میل کرده باشند، کمتر باشد، را درست کنید و به این ترتیب یک  پک پذیرایی لاکچری و شیک را برای مهمانان خود تدارک ببینید که تا مدت های زیادی  عطر و طعم جذاب این حلوا در خاطر آنها باقی بماند. به همین منظور در ابتدا باید با مواد اولیه این حلوا به طور کامل آشنا شده و آن­ها را به دقت تهیه فرمایید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم جدول زیر را به دقت مطالعه کنید.

مواد لازم
آرد برنج200 گرم
کره200 گرم
شیر2 پیمانه
شکر150 گرم
بادام زمینی خرد کرده و تفت داده شده و خلال پسته1 لیوان
زعفران دم کشیده2 قاشق غذاخوری

برای پختن کره حلوای بادام زمینی حاضر هستید؟

بعد از مطالعه دقیق مواد لازم، پیش بند خود را ببندید، دست هایتان را بشویید. در قدم اول، یک ظرف مناسب مانند یک ماهی تابه را روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید، سپس آرد برنج لطیف و سفید را الک کرده و داخل ماهی تابه بریزید و اجازه بدهید تا مقداری بو داده شود.

در قدم بعدی لازم است کره را اضافه کنید و تا جایی که در رنگ آرد برنج تغییر خاصی ایجاد نشود، به خوبی هم بزنید. در این مرحله لازم است بدانید که رنگ آن کمی مایل به کرم می شود.

در همین اثنا زمان آن است که، در ظرفی به صورت کاملا جداگانه شیر تازه و شکر را با هم مخلوط کرده و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و خوب هم بزنید تا شکر به طور کامل در شیر حل شود.

سپس نوبت به اضافه کردن زعفران اصیل و خوش بو ایرانی می رسد. در ادامه این مراحل، محلول  به دست آمده را از روی حرارت برمی داریم و به تدریج و کم کم به مایه به دست آمده در مراحل قبل اضافه می کنیم.

این مواد را آن قدر هم می زنید تا به خوبی جذب یکدیگر شوند و مایه ای مناسب و یک دست حاصل شود.  سپس می رسیم به اضافه کردن بادام زمینی های خرد شده که از قبل تفت نیز داده ایم.

بعد از اضافه کردن بادام زمینی ها، ماهی تابه را از روی حرارت بر می داریم و ماهی تابه دیگری را روی حرارت کم قرار می دهیم و به میزان لازم کره یا اندکی روغن مایع در تابه می ریزیم البته پیشنهاد ما اضافه کردن کره است که با عطر و طعم جذابش بیشتر کیفورمان کند.

اجازه دهید تا  مواد گرم شوند سپس دو قاشق از حلوا بادام زمینی را برداشته و پس از شکل دادن در تابه قرار دهید تا کمی سرخ شود .

در این مرحله حلوای بادام زمینی را از تابه خارج  می کنیم و از این جا به بعدا کار دست شماست که با خلاقیت و سلیقه بی نظیرتان این حلوای جذاب را تزیین کنید. ما پیشنهاد می کنیم در قدم اول از انتخاب یک ظرف سرامیکی سفید استفاده کنید. طرز تهیه حلوای لاکچری بادام زمینی به انتها رسید، امیدواریم از خوردن آن نهایت لذت را ببرید

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 1 / 5. تعداد آرا: 1

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

طرز تهیه حلوای نخی

طرز تهیه حلوای پیشمانیه (حلوا نخی)

0 (0) عجایب در دنیای حلواها تمامی ندارد و درست مانند تنوع بالا در دنیای حلواها می باشد. شاید بتوان صدها نوع حلوای مختلف را

شیرینی حلوایی پسته ای

4.2 (5) طرز تهیه شیرینی حلوایی پسته ای  خیلی از ما ممکن است هنوز حلوا را، شیرینی ای مخصوص مراسم سوگواری یا یادبود بدانیم که

شله زرد شیشه ای

طرز تهیه شله زرد مجلسی خوش طعم

3.4 (5) می توانیم بگوییم شله زرد این دسر خوشمزه حاصل یک اتفاق ناگهانی بوده است و به همین ترتیب از دیرباز تاکنون هم چنان

جست و جو در سایت