شیرینی حلوایی گردویی

فهرست مطالب

4.7
(3)

چند نوع شیرینی حلوایی داریم ؟

شاید نتوانیم بگوییم دقیقا چند نوع شیرینی حلوایی داریم ولی می توانیم با اطمینان بگوییم، انواع شیرینی حلوایی جذاب و خوش طعم هستند و همین موضوع انتخاب بین آنها را سخت می کند. از محبوب ترین انواع شیرینی های حلوایی می توانیم به، شیرینی حلوایی شکلاتی، شیرینی حلوایی زعفرانی، شیرینی حلوایی زنجبیلی و یا شیرینی حلوایی گردویی و شیرینی ترحلوا اشاره کنیم.

شیرینی حلوایی گردویی یکی از قدیمی ترین انواع شیرین های حلوایی است که خاستگاه آن به شهر زیبای گرگان بر می گردد. شما می توانید شیرینی حلوایی گردویی را در کنار چای اصیل ایرانی نوش جان کرده و از اصالت و خوراک های جذاب کشورمان ایران لذت ببرید. این حلوای جذاب به عنوان یک میان وعده جذاب، دسر و یا حتی بهترین گزینه در پک افطاری ماه رمضان، است.

مغذی ترین نوع شیرینی حلوایی(شیرینی حلوایی گردویی)

از نکات جالب در مورد شیرینی حلوایی گردویی این است که این نوع شیرینی فوق العاده مقوی یا به قول امروزی ها “دبل مقوی” است. تصور کنید خواص بی شمار آرد گندم در حلوا و گردوی با کیفیت. گردو سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و هم چنان میزان بالایی امگا 3 نیز دارد. با این تفاسیر می توانیم شیرینی حلوایی گردویی را ترکیب سلامت و جذابیت بدانیم، زیرا کمتر کسی است که از خواص گردو خبر نداشته باشد. شیرینی حلوایی گردویی به قدری مقوی است که می تواند انرژی مورد نیاز بدن شما را برای یک روز تامین کند. شیرینی حلوایی گردویی گزینه ای بسیار مناسب برای میل کردن در محل کار و در یک روز کاری پرمشغله است.

شیرینی حلوایی گردویی علاوه بر این که گزینه ای ایده آل برای پذیرایی در مراسم ترحیم می باشد، حلواچی توصیه می کند در زمان خرید پک پذیرایی مراسم ترحیم از شیرینی حلوایی گردویی نیز استفاده کنید.

کدوم به صرفه تر هست؟ بخرم یا بپزم؟

به علت ظاهر جذاب شیرینی حلوایی گردویی گزینه ای مناسب برای خرید حلوا بوتیکی می باشد. امروزه با وجود صفحات، وب سایت های مختلف و حتی قنادی های متنوع و انواع و اقسام شیرینی های موجود در ویترین آنها، افراد بیشتر تمایل دارند تا شیرینی های آماده را خریداری کنند. اما افراد زیادی هستند که شیرینی پزی را یک تفریح دانسته و معتقدند شیرینی پزی یکی از جذاب ترین فعالیت هاست.

این افراد در اولین زمان آزادی که پیدا می کنند، شروع به شیرینی پزی می کنند و قاعدتا این افراد کمتر به خرید شیرینی از بیرون می پردازند. اما در مورد شیرینی حلوایی گردویی باید گفت، شما در خانه می توانید به راحتی با دانستن طرز تهیه شیرینی حلوایی گردویی، آن را بدون پیچیدگی درست کنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه شیرینی حلوایی گردویی به همین سادگی هست!

شاید خیلی از ما فکر کنیم درست کردن شیرینی حلوایی گردویی و یا حتی درست کردن حلوا فعالیتی باشد که فقط افراد با تجربه و با سن بالا می توانند انجام دهند ولی این صحبت در این دوره زمانی، درست نمی باشد و امروزه با وجود آموزش های مختلف و و متنوع و البته ابزار های مختف یادگیری می توانیم مهارت های مختلفی نظیر آشپزی را آموزش ببینیم و حتی با دانستن نکات و قلق های آن ها نتیجه کار بسیار ایده آلی داشته باشیم. در این مقاله نیز ما سعی داریم تا با آموزش دستور پخت شیرینی حلوایی گردویی، به شما کمک کنیم تا به راحتی در منزل شیرینی گردویی بسیار خوشمزه را تهیه کنید.

مواد لازم

طرز تهیه حلوا مجلسی نیز مانند انواع سایر شیرینی های مدرن به مواد قنادی نیاز دارد. پیش از آموزش طرز تهیه حلوا گردویی، لازم است مواد لازم برای تهیه آن را فراهم کنید. به همین منظور جدول زیر را بررسی کنید و هر آنچه را در منزل ندارید تهیه کنید. این دستور پخت برای 4 نفر است.

آرد250  گرم
شکر220 گرم
گلاب20 گرم
روغن مایع110  گرم
کره100 گرم
گردو خرد شده40 گرم
زعفران دم کردهدو قاشق چای خوری
آب300 گرم

مراحل پخت شیرینی حلوایی گردویی

برای پخت شیرینی حلوایی گردویی که یک حلوا بوتیکی مدرن محبوب محسوب میشود، دست به کار می شویم. اول دست هایمان را می شوریم و سپس پیش بند یک شیرینی پز حرفه ای را می بندیم و حالا همه چیز برای پخت یک شیرینی حلوایی گردویی بی نظیر آماده است.

در مرحله اول یک قابلمه مناسب را برمی داریم و و میزان آبی را که در جدول گفته شده درون آن می ریزیم و سپس شکر را به میزانی که گفته شده است در آب می ریزیم. شعله را روشن می کنیم و در درجه ملایم تنظیم می کنیم تا با گرمای ملایم و حرارت شکر به طور کامل در آب حل شود.

در مرحله بعدی از پخت شیرینی حلوایی گردویی، دقیقا زمانی که شکر به طور کامل در آب حل شد قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. توجه داشته باشید در این مرحله نیازی نیست شربت یا همان محلول شکر و آب جوشیده شود. فقط لازم است شکر به طور کامل در آب حل شود سپس شعله گاز را خاموش می کنیم.

حالا به سراغ مرحله سوم از پخت شیرینی حلوایی گردویی می رسیم. در این مرحله جذاب،  زعفران دم کرده و گلاب را به شربت یا همان محلول آب و شکر  اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم، بعد صبر می کنیم تا این محلول خنک شود. در طرف دیگر ماجرا، روغن مایع و کره را درون یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی شعله ملایم می گذاریم تا آب شوند.

در مرحله چهارم، پس از اینکه کره به طور کامل ذوب شد و شما هم دارید از عطر دلنشین و هوس انگیز کره لذت می برید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه آرد را درون یک ماهیتابه مناسب الک می کنیم، بعد در حدود۳۰ تا ۴۰ دقیقه با حرارت بسیار ملایم تفت می دهیم تا خامی آرد به طور کامل گرفته شود.

در مرحله پنجم، پس از این که 30 تا 40 دقیقه گذشت و خامی آرد گرفته شد، آرد را مجددا الک می کنیم بعد مخلوط کره و روغن را اضافه می کنیم و ۵ دقیقه به آرامی تفت می دهیم، سپس گردوی خرد شده جذاب را  اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم.

در مرحله ششم از پخت شیرینی حلوایی گردویی، شربت تهیه شده در مراحل اولیه را به ماهیتابه اضافه می کنیم و به آرامی تفت می دهیم تا بافت حلوا شکل گرفته و منسجم شود.

در مرحله اخر، حلوا را به صورت یک گهواره ای داخل ماهیتابه تکان می دهیم تا کاملا صاف و یکدست شود. در نهایت حلوا را درون قیف می ریزیم یا به همان صورت درون بشقاب می ریزیم و با سلیقه خودمان آن را تزیین می کنیم.

نکاتی که باید بدانید!

*در تهیه شیرینی حلوایی گردویی چنان چه شما و یا اعضای خانوادتان در مصرف شکر محدودیت دارید می تواندی از عسل به عنوان جایگزین استفاده کنید و به میزانی که شیرینی مورد نظرتان را تامین می کند از این ماده غذایی ارزشمند بهره ببرید.

* در پخت “شیرینی حلوایی گردویی”،  شما می توانید به دلخواه خودتان میزان گردو مصرفی را  به میزان زیادتر و یا کمتر تغییر دهید.

* اگر زمان کافی برای درست کردن این دسر خوشمزه را ندارید، میتوانید آن را از حلواچی تهیه کنید. با خرید پک پذیرایی لاکچری میتوانید از انواع شیرینی حلوایی های خوشمزه برخوردار شوید. دغدغه حلواچی کمک به شما عزیزان برای بهترین پذیرایی است. اگر قصد دارید از مهمان های خود به صورت تکنفره و ویژه پذیرایی کنید، میتوانید از پک پذیرایی تک نفره حلواچی بهرهمند شوید.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 4.7 / 5. تعداد آرا: 3

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

حلوا بوتیکی مدرن

حلوا بوتیکی مدرن

4.2 (5) ویژگی حلواهایی که می توان در پذیرایی در مراسم استفاده کرد؟ حلوا یکی از شیرینی‌های قدیمی و اصیل  ایران است که در دسته

طرز تهیه حلوا شکلاتی مدرن

5 (3) حلوا شکلاتی، به حق چیزای نشنیده ولی خوشمزه! این روزها، همه چیز پیشرفت کرده است و آیتم های مختلف سعی کردند از فرم

هدیه شب یلدا برای عروس

هدیه شب یلدا برای عروس

1 (1) می توان به جرات گفت شب یلدا شبی است خاطره انگیز و محبوب برای ایرانیان به محبوبیت عید نوروز. در این شب ایرانیان

جست و جو در سایت