شیرینی حلوایی پسته ای

فهرست مطالب

4.2
(5)

طرز تهیه شیرینی حلوایی پسته ای

 خیلی از ما ممکن است هنوز حلوا را، شیرینی ای مخصوص مراسم سوگواری یا یادبود بدانیم که احتمالا این افراد کسانی هستند که حلواهای حلواچی را امتحان نکرده اند، اما قرار هست یک بار برای همیشه این طرز فکر را عوض کنیم. این سوال پیش می آید که به چه صورت؟ ترکیب حلوا با یک پسته خندان. پسته به خندان بودنش معروف هست پس ترکیب حلوا و پسته خندان یک ترکیب فوق العاده است، ترکیبی جذاب به نام شیرینی حلوایی پسته ای.

پسته یکی از انواع آجیل ها است که طعم بی نظیری دارد و البته هواداران بسیاری هم دارد. عموما در ظرف آجیل اکثر افراد، اول به سراغ پسته ها می روند مخصوصا اگر پسته ها خندان باشند. اما این آجیل خوشمزه وقتی به صورت پودر در می آید، رنگ بی نظیری دارد.

شیرینی حلوایی پسته ای رنگ سبز فوق العاده جذاب و چشم نواز به نام رنگ سبز مغز پسته ای دارد. این روزها خرید حلوای بوتیکی به شدت افزایش یافته است زیرا افراد بیش از گذشته به تنوع و ارزش غذایی خوراکی هایی که میل می­کنند، توجه دارند. حلوای بوتیکی علاوه بر این که یک دسر متفاوت و سنتی است، از خواص بسیار زیادی نیز برخوردار است که میتوانید در مقاله خواص حلوا، به فواید بیشمار این غذای اصیل ایرانی پی ببرید. اگر به شیرینی حلوایی علاقه دارید، با خواندن مقاله شیرینی حلوایی گردویی میتوانید این دسر خوشمزه را نیز در منزل در کمترین زمان ممکن تهیه کنید.

یک پذیرایی لاکچری با شیرینی خانگی!

یک یک پذیرایی لاکچری الزاما نباید با شیرینی و کیک های خامه ای و یا تر باشد که شما مجبور به خرید پک پذیرایی لاکچری شوید، شما می توانید در مراسم های مختلف و مهمانی ها با شیرینی های ساده ولی با طراحی های خلاقانه و جذاب، از مهمانان خود به لاکچری ترین شکل ممکن پذیرایی کنید. از مزایا دیگر درست کردن شیرینی های خانگی، نمایش هنرهای شماست. زیرا هنر آشپزی و شیرینی پزی یکی از کاربردی ترین و البته جذاب ترین هنرها به شمار می آید. حلوا یکی از اصلی ترین آیتم ها در پذیرایی های مراسم ختم میباشد. شما میتوانید با خرید پک پذیرایی مراسم ترحیم از حلواچی، انواع مختلف حلوا را برای پذیرایی خود ارائه دهید.

برای پخت شیرینی های خانگی یکی از بهترین و البته مقوی ترین گزینه ها، پخت شیرینی های حلوایی می باشد که از این میان شیرینی حلوایی پسته ای یکی از خوشمزه ترین ها است. طرز تهیه شیرینی حلوایی پسته ای آنقدر ها که فکر می کنید، سخت و پیچیده نیست، زیرا در این مقاله قصد داریم دستور پخت حلوا پسته، را با هم مرور کنیم.

انواع شیرینی های حلوایی

در توصیف انواع شیرینی های حلوایی می توان گفت، شیرینی هایی به “رنگارنگی رنگین کمان”. شیرینی های حلوایی علاوه ارزش غذایی بالایی که دارند، بسیار جذاب نیز هستند و به همین دلیل برای پذیرایی در مراسم ها و مهمانی ها مناسب هستند. از انواع مختلف شیرینی های حلوایی می توان به شیرینی حلوایی بادام، شیرینی حلوایی پسته ای، شیرینی حلوایی زنجبیلی، شیرینی حلوای زعفران و یا شیرینی حلوایی گل سرخ اشاره کرد.

در این میان “شیرینی حلوایی پسته ای” به علت دارا بودن پسته، یکی از خوشمزه ترین آجیل ها، از محبوبیت بالایی برخوردار است و به علت رنگ سبز جذابش برای پذیرایی از مهمان ها در مراسم های مختلف  بسیار مناسب بوده و زیبایی خاصی به میز پذیرایی می بخشد. اگر به هر دلیلی زمان کافی برای تهیه این شیرینی حلوایی خوشمزه را ندارید، میتوانید حلوای پسته حلواچی را  که کیفیت بالای آن شما را شگفت زده می­کند، خریداری فرمایید.

مراحل پخت حلوا پسته

در این قسمت از مقاله قصد داریم، طرز تهیه حلوا پسته ساده، را به راحت ترین و ساده ترین حالت ممکن با هم بررسی کنیم. البته ظاهر این شیرینی حلوایی به قدری جذاب میشود که میتوان به عنوان حلوا مجلسی در مراسم های مختلف سرو کرد.شما می توانید با استفاده از نکات گفته شده برای دستور پخت این شیرینی مدرن، این شیرینی حلوایی فوق العاده خوشمزه و جذاب یعنی شیرینی حلوایی پسته ای را به راحتی در منزل تهیه کرده و از آن لذت ببرید.

مواد لازم

مواد لازم برای تهیه شیرینی حلوایی پسته ای را میتواند در جدول زیر به طور کامل مشاهده بفرمایید.

آردسه پیمانه
پودر قند1 پیمانه
پدر پستهنصف پیمانه
شکلات شیری200 گرم
کره25 گرم
پودر هل1 قاشق غذاخوری
روغن¾ پیمانه

و حالا دست به کار می شویم:

در مرحله اول باید آرد را سه مرتبه به خوبی و با حوصله الک کنیم. این کار کمک می کند حلوا بافتی نرم و لطیف داشته باشد.

سپس در مرحله دوم باید ماهیتابه را روی حرارت ملایم بگذاریم تا کاملا داغ شود. بعد از آن که ماهیتابه کاملا داغ شد، آرد را درون ماهیتابه می ریزیم و 45 دقیقه آن را تفت می دهیم. در این مرحه دقت داشته باشید، آرد را تفت می دهیم تا خامی آن گرفته شود ولی نباید آرد در این مرحله تغییر رنگ داشته باشد.

در مرحله جذاب سوم،  نوبت به  الک کردن مجدد می رسد یعنی ماهیتابه را از روی حرارت برمی داریم و مجددا آن را الک می کنیم و بعد از الک کردن دوباره آن را به داخل ماهیتابه رو حرارت ملایم باز می گردانیم.

در مرحله چهارم باید روغن و کره را درون آرد، ذوب کنیم. بعد از اینکه روغن و کره با آرد مخلوط شدند به مدت 5 دقیقه روغن و آرد را تفت می دهیم تا آرد کمی تغییر رنگ بدهد و سرخ رنگ شود.

نوبت به مرحله پنجم می رسد در این مرحله ماهیتابه را از روی حرارت برمی داریم و اجازه می دهیم تا کمی خنک شود. بعد از آن حلوای ولرم را با پودر هل و پودر قند درون الک می ریزیم و داخل ماهیتابه الک می کنیم. بعد از آن مواد به دست آمده را داخل کاسه ای می ریزیم تا کاملا یک دست شده و به خوبی ترکیب شوند. در مرحله بعد وقتی حلوای نرم و آماده شد پودر پسته را به آن اضافه می کنیم.

بعد از اضافه کردن پودر پسته، گلاب را به مواد اضافه و مخلوط می کنیم. بهتره در این مرحله برای مخلوط کردن مواد از دست کمک بگیرید تا راحت‌تر مخلوط و ترکیب بشوند. در مرحله آخر برای پخت حلوای پسته ای ، مواد را  در قالب می ریزیم و قالب را بعد از ۲۰ دقیقه الی ۴۰ دقیقه از فریزر خارج کرده و حلوا را از آن جدا کنید. سپس آنها را در ظرف قرار داده و با پودر پسته، پودر نارگیل، گل سرخ یا دیگر آجیل‌ها تزیین کرده و به همراه یک لیوان چای ایرانی لب سوز نوش جان می کنیم.

نکاتی که باید رعایت کنید!

نکته بسیار مهم در تهیه شیرینی حلوایی پسته ای،که بر روی طعم “شیرینی حلوایی پسته ای” نیز تاثیر بسیار زیادی دارد، کیفیت پودر پسته است. غالبا پودر پسته های موجود در بازار خالص نیستند و یا کیفیت و تازگی لازم را نداردن پس بهتر است پودر پسته را در منزل تهیه کنیم. برای این کار کافی است روی مغز پسته کمی آب جوش بریزید و چند دقیقه صبر کنید و سپس آبکش کنید و پوست روی پسته را جدا کنید.

سپس روی دستمالی  آنها را پهن کنید تا کاملا خشک شوند. پهن کنید بعد داخل دستگاه آسیاب کاملا پودر کنید.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 4.2 / 5. تعداد آرا: 5

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

طرز تهیه حلوای بادام زمینی

طرز تهیه حلوای بادام زمینی

1 (1) حلوا انواع و اقسام مختلفی دارد که به بسیاری از آنها در مقالات مختلف اشاره کردیم. اما در میان این تنوع مدل های

طرز-تهیه-حلوا-زنجبیلی

طرز تهیه حلوا زنجبیلی

5 (1) حلوا این دسر اصیل و محبوب ایرانی انواع مختلفی دارد که بالطبع هر کدام جذابیت های خاص خودش را دارد. از حلوا شکلاتی

هدیه شب یلدا برای کودکان

انواع هدیه شب یلدا برای کودکان

2.5 (6) شب یلدا یکی از جشن‌های سنتی و مهم ایرانیان است که در شب 30 آذرماه هر ساله برگزار می‌شود. این جشن به بهانه

جست و جو در سایت