خیرات برای اموات

فهرست مطالب

1.5
(4)

فلسفه  خیرات برای اموات چیست؟

خیرات برای اموات یعنی  اهدای کمک های مادی  یا معنوی به احترام یک فرد متوفی. این رسم در بسیاری از فرهنگ ها و مذاهب در سراسر جهان رایج است و اغلب به عنوان راهی برای گرامی داشت یاد متوفی و در عین حال کمک به افراد نیازمند، رایج است. در برخی از ادیان، مانند اسلام، اعتقاد بر این است که اعمال خیریه ای که از طرف متوفی انجام می شود می تواند، به کاهش رنج آنها در زندگی پس از مرگ کمک کند.

در فرهنگ های دیگر، خیرات برای اموات ممکن است به عنوان راهی برای نشان دادن احترام به متوفی و کمک و حمایت از خانواده در زمان سوگواری تلقی شود. خیرات برای اموات می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله کمک مالی به سازمان های خیریه، کمک های داوطلبانه، و انجام اعمال محبت آمیز برای دیگران. 

خیرات برای اموات در کشور ها و فرهنگ های مختلف به چه شکل است؟

خیرات برای اموات در کشور ها و فرهنگ ها متفاوت اشکال مختلفی دارد، از نمونه آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

*لیموهای رها شده روی قبرها در  سوییس:

سنتی که در اواخر قرن نوزدهم در سوئیس رایج بود این بود که مردان در مراسم تشییع جنازه دستمالی را دور یک لیمو بپیچند و آن را در کلاه خود قرار دهند. در هنگام تشییع جنازه، آنها باید کلاه را زیر بازوی چپ خود حمل کنند. وقتی مراسم به پایان رسید، لیموها را روی قبر گذاشتند. لیموها نماد تندی اندوه آن ها بودند و رها کردن آن ها روی قبر سبب ارامش روح در گذشته میشود

*پختن کولیوا توسط مسیحیان ارتدوکس:

مسیحیان ارتدکس در سراسر یونان، روسیه و اروپای شرقی، خیرات برای اموات  خود را با پختن کولیوا که نوعی گندم است همراه با پودر قند، عسل و دارچین انجام می دهند. معمولاً  آن را با دانه‌ها، میوه‌های خشک یا آب‌ نبات‌ تزئین می کنند. کولیوا در طول مراسم تشییع جنازه توسط یک کشیش برکت داده می شود.

*پذیرایی قهوه و کیک در هلند:

در هلند، پس از مراسم تشیع جنازه خانواده متوفی از مهمانان خود با قهوه و کیک پذیرایی می کنند. البته این روش خیرات برای اموات تا حدودی منسوخ شده.

در مکزیک، مراسم تشییع جنازه یک رویداد فرهنگی مهم است و  سنت های غذایی مختلفی برای آن وجود دارد  که به منظور آرامش  خانواده و دوستان عزادار صورت می پذیرد. برخی از سنت های رایج غذایی که به عنوان خیرات برای اموات شامل:

 *یک :

نان شیرین ، که معمولاً در جشن روز مردگان در مکزیک پخته و خورده می شود. اغلب به شکل یک نان گرد یا جمجمه است و با شکر یا دانه های کنجد تزئین می شود.

*تامالس:

تامالس یک غذای سنتی مکزیکی است که با ماسا (خمیر ذرت) درست می شود که با گوشت، سبزیجات یا پنیر پر می شود و سپس در پوسته ذرت بخارپز می شود.

* Tamales:

اغلب در مراسم تشییع جنازه به عنوان خیرات برای اموات سرو می شود و یک غذای راحت محبوب در مکزیک است.

*Caldo de Res:

این یک سوپ گوشت گاو مقوی است که اغلب در مراسم خاکسپاری در مکزیک سرو می شود. این سوپ معمولا با گوشت گاو، سبزیجات و ادویه تهیه می شود و با برنج و تورتیلا سرو می شود.

* آتوله:

آتوله یک نوشیدنی سنتی مکزیکی است که با ماسا، آب و شیرین کننده هایی مانند شکر یا دارچین درست می شود. این نوشیدنی اغلب گرم سرو می شود و یک نوشیدنی آرامش بخش است که در مراسم خاکسپاری و سایر رویدادهای فرهنگی محبوب است.

* Café de Olla:

 این قهوه سنتی مکزیکی است که با دارچین و پیلونسیلو ( نیشکر تصفیه نشده) درست می شود. این نوشیدنی اغلب در مراسم تشییع جنازه و سایر رویدادهای فرهنگی سرو می شود و یک نوشیدنی گرم کننده و آرامش بخش است که قرار است با دیگران به اشتراک گذاشته شود.

 این ها تنها چند نمونه از سنت های غذایی در مراسم خاکسپاری در مکزیک است. به طور کلی، این سنت ها نشان دهنده اهمیت خیرات برای اموات در فرهنگ مکزیک است .

بهترین خیرات برای اموات چیست؟

غذا  در آیین های سوگواری جایگاه ویژه ای دارد. با نگاهی به چهار گوشه ی دنیا در میابیم که خیرات برای اموات  همواره شامل وعده های کوچک و شیرین است.

از دست دادن عزیز موجب می شود تا اقوام و بستگان میلی به خوردن و نوشیدن نداشته باشند در نتیجه قند خون کاهش پیدا کرده و موجب ضعف و بی حالی می شود. پیشینان دریافتند که بهترین “خیرات برای اموات” خوراکی های کوچک و کم حجمی هستند که به آسانی خورده شوند تا بتوانند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کنند.

حلوا در کشور های خاورمیانه، هند ، مدیترانه و آسیای مرکزی بسیار رایح است. تاریخچه ی آن به طور دقیق مشخص نیست اما خاستگاه آن به ایران و یونان باستان برمیگردد

در خاورمیانه و مدیترانه ، حلوا مجلسی را اغلب با تاهینی درست می کنند، در حالی که در هند و پاکستان معمولاً با بلغور، شکر و قیمه درست می شود. در اروپای شرقی و روسیه، حلوا را اغلب با دانه‌های آفتابگردان یا دانه‌های کنجد درست می‌کنند.

ترحلوا با باز شدن مسیرهای تجاری و شروع سفر و به اشتراک گذاشتن سنت های آشپزی خود در سراسر جهان محبوب شد. امروزه حلوا در بسیاری از کشورهای جهان مصرف می شود و در طعم ها و سبک های بسیار متنوعی موجود است. این یک دسر و میان وعده دوست داشتنی است که افراد در هر سن و از آن لذت می برند.

رد پای این موضوع در فرهنگ ما نیز به وضوح به چشم میخورد. حلوای سوگواری از کهن ترین آیین ها در ایران می باشد.

 با گذشت زمان انواع گوناگونی از حلواها تولید و عرضه شدند تا بتوانند پاسخگوی نیاز زندگی مدرن باشند.

حلوا بوتیکی نمونه ی خوبی از این موارد است. برای خرید انواع حلوا می­توانید به وبسایت حلواچی مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

از دیگر دسرهای اصیل ایرانی که در مراسم های ختم و یادبود سرو می­شود؛ شله زرد است. حلواچی از این دسر خوشمزه و اصیل غافل نشده است؛ شما می­توانید شله زرد تکنفره حلواچی را خریداری کنید و در مراسم های سوگواری از مهمان هایتان پذیرایی کنید؛ اگر به دنبال سلامتی و در عین حال پذیرایی لاکچری هستید، خرید حلوا از حلواچی بهترین گزینه است.

حلوا بوتیکی برای خیرات برای اموات مناسب است؟

حلوا بوتیکی شکلی جدید از حلوا است که در پخت و تهیه آن از روشی متفاوت نسبت به حلواهای سنتی استفاده می شود. در حلوا بوتیکی مدرن، آرد با حرارت کم تفت داده می شود و سپس با توجه به نوع حلوا و طعم های مختلف آن، مواد اولیه متفاوت با یکدیگر ترکیب می شوند. این حلوا با ظاهری مدرن و زیبای خود و با توجه به سایز مناسب آن، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

انواع حلوا بوتیکی عبارت اند از :حلوا بوتیکی شکلاتی، حلوا بوتیکی رنگارنگ، حلوا بوتیکی ویفر، حلوا بوتیکی زنجبیلی و….

حلواچی با بهرگیری از به روز ترین روش های پخت و بهترین مواد اولیه  اقدام به تولید انواع حلوای سوگواری در بسته بندی زیبا و شیک می کند. برای خرید پک مراسم ترحیم یا پک پذیرایی تکنفره به قسمت فروشگاه در وبسایت حلواچی مراجعه کنید.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 1.5 / 5. تعداد آرا: 4

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

جعبه زعفران

طرز تهیه حلوا سنتی خوشمزه

5 (2) حلوای کلاسیک همان حلوای سنتی است؟ در دنیای مدرن، بسیاری اوقات شنیدن کلمه “کلاسیک” یا “سنتی” ما را به گذشته می برد و

طرز تهیه دیگچه مشهدی

طرز تهیه دیگچه مشهدی

2 (7) دسری با عنوان دیگچه شاید برای بسیاری از شما عجیب باشد. اما دیگچه مشهدی نام یکی از محبوب ترین  و اصیل  ترین دسر

حلوا زرد شیرازی

صفر تا صد تهیه حلوا زرد شیرازی

2.7 (10) شیراز شهر زیبایی ها است، مناظر زیبا، آب و هوا دلچسب و مطبوع و البته بخش جذاب برای اکثر توریست ها، غذاهای محلی.

حلوا سه آرد

طرز تهیه حلوا سه آرد

3 (73) حلوا یکی از دسر های قدیمی و البته اصیل ایرانی است. همان طور که می دانید این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان

جست و جو در سایت