خواص ترکیب خرما و ارده چیست؟

فهرست مطالب

5
(1)

خرما ارده چیست؟

خرما از آن دسته مواد غذایی مفید و مقوی ای هست که به تنهایی بسیار جذاب و خوش طعم است اما جالب اینجاست این ماده غذایی، در هم نشینی با مواد غذایی دیگر نیز بسیار خوش طعم و خواستنی می شود و در این زمینه با مواد غذایی مثل شکلات و توت فرنگی در رقابت است. اگر شما هم به خرما علاقمند هستید و به دنبال یک ترکیب جذاب دیگر با خرما هستید، تا پایان این مقاله همراه با ما باشید.

خواص خرما و ارده

ارده یک مایع غلیظ است که از دانه های کنجد آسیاب شده، تهیه می­شود وطعم آجیلی و بوی جذابی دارد. البته ارده دارای خواص غذایی بالایی نیز است. از ارده در پخت غذا ها نیز استفاده می شود. اما ترکیب ارده و خرما بسیار جذاب است. شما می توانید در یک بعد از ظهر دلنشین بعد از اینکه چای ایرانی و خوش عطر را دم کردید، چند خرما را  هسته گیری کنید و مقداری ارده کنجد را به روی آنها بریزید و با چای تازه دم میل کنید این ترکیب میتواند یک میان وعده سالم باشد.

در توصیف خواص خرما و ارده مقالات زیادی نوشته شده است اما باید بدانید،این ترکیب فوق العاده مقوی به علت دارا بودن طبع گرم، برای بعدازظهر های زمستانی بسیار ایده آل است و حتی به عنوان یک دسر جذاب، برای پذیرایی در دورهمی های دوستانه نیز گزینه ای مناسب است.

برای خرید پک پذیرایی لاکچری به قسمت فروشگاه در وب سایت حلواچی مراجعه کنید.

برای معرفی خواص خرما و ارده باید بگوییم که، هر قاشق غذاخوری ارده در حدود:

  • ۹۰ کالری
  • ۲.۶ گرم پروتئین
  • ۸ گرم چربی
  • ۱.۴ گرم فیبر
  • ۶۶ میلی گرم کلسیم
  • ۱.۵ میلی گرم آهن دارد .

در مورد خرما نیر باید بدانیم که خرما منبع غنی مواد معدنی مختلف و ویتامین‌های بیشمار است. از جمله فواید خرما می توان به این موارد اشاره کرد:

  • پروتئین
  • چربی
  • فیبرغذایی
  • فولات
  • ویتامین
  • پتاسیم
  • کلسیم

اما خواص خرما و ارده به همین جا ختم نمی شود و در ادامه باید گفت، یکی دیگر از خواص خرما و ارده، تاثیر مثبت آن در سلامت قلب است. زیرا خرما با دارا بودن ویتامین B6، می تواند اسید آمینه هموسیستئین موجود در خون را خارج کرده و برای سلامت قلب مفید باشد. همچنین آهن موجود در خرما می تواند برای کم خونی مناسب باشد. در تایید فواید خرما و به خصوص خواص خرما و ارده می توان گفت:

انجمن قلب آمریکا نیز بعد از انجام مطالعات به این نتیجه رسیده است که مصرف خرما برای بیماران قلبی مناسب است. زیرا پتاسیم موجود در خرما می تواند در کارکرد منظم ضربان قلب مفید باشد. پس با توجه به خواص خرما و ارده ، مصرف این دوماده غذایی بسیار پیشنهاد می شود.

جالب است بدانید ترکیب ارده و خرما، باعث درخشندگی پوست شما نیز می شود. زیرا ویتامین A و ویتامین E موجود در این مواد غذایی، هر دو برای جلوگیری از علائم قابل مشاهده پیری مهم هستند. هم چنین خرما و ارده هر دو حاوی روی هستند که به ساخت کلاژن کمک می کند.

روش نگهداری ارده و خرما

در این قسمت به بیان روش های نگهداری هر چه بهتر و بیشتر این دو ماده غذایی می پردازیم. با توجه به اینکه خرما دارای مقدار زیادی مواد قندی است، پس محیط مناسبی برای رشد مخمر ها هم هست.  برای اینکه خرما ترش نشود، توصیه می شود که آن را در  یخچال نگهداری کنید. سرمای محیط داخلی یخچال باعث کاهش رشد مخمرها و  فعالیت آنزیم‌ها می‌شود.

در این خصوص باید بدانید، خرما را می‌توان حدود ۸ ماه داخل یخچال نگهداری کرد اما نگهداری خرماهای خشک بیرون از یخچال و ظرف‌های در بسته مانعی ندارد. خرمای خشک تا یک سال قابلیت نگهداری در یخچال دارد.

در رابطه با نگهداری ارده لازم است بدانید، ارده کنجد سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است، که اگر در معرض هوای گرم و نور قرار بگیرد، چربی هایشان اکسید می شود به اصطلاح فاسد می شود بنابراین کنجد و فرآورده های تهیه شده از آن باید در جای خشک، خنک و دور از نور آفتاب نگهداری شود.

برای نگهداری و حفظ خواص خرما و ارده حتما به نکاتی که در این مقاله اشاره شده است را رعایت کنید.

لازم به ذکر است با توجه به خواص خرما و ارده از این ترکیب جادویی می توان برای پذیرایی در مراسم ترحیم نیز استفاده کرد ودر کنار خرید پک مراسم ترحیم، به بهترین شکل ممکن از مهمانان خود پذیرایی کنید.

یک پذیرایی لاکچری با خرما و ارده

ما در مراسم های نذری و یا یادبود، علاوه بر پک های آماده مانند پک نذری محرم و یا خوارکی های متنوعی استفاده می کنیم، که از این میان به موارد زیر اشاره کنیم:

*حلوا:

حلوا در کشور ما از تنوع بالایی برخوردار است. در این میان علاوه بر حلوای مجلسی و خوش رنگ و لعاب، می توانیم به حلواهای خاص و جذابی مانند حلوای هویج و حلوا کشدار عربی نیز اشاره کنیم که شاید تعداد محدودی از ما آن را تست کرده باشند.

*خرما :

خرما از دیرباز پایه ثابت سفره های ایرانی بوده است و در انواع مراسم ها و یا وعده های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. اما امروز شکل بسیار جذابی از خرما با عنوان خرمای توپی نیز در بازار وجود دراد که برای انواع مهمانی ها و مراسم ها گزینه ای بسیار ایده آل است. برای بررسی و خرید انواع خرمای توپی حلواچی می توانید به قسمت فروشگاه در وب سایت حلواچی مراجعه کنید.

با توجه به “خواص خرما و ارده” که در این مقاله به تفصیل به آن پرداخته شد و میزان کالری و ارزش غذایی هر کدام از آن ها این ترکیب دلنشین و خوشمزه نیز می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای پذیرایی در مراسم های مختلف باشد.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 1

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

صبحانه کاری جذاب

ایده های جذاب برای صبحانه کاری

5 (2) همیشه یکی از معروف ترین سوالات در خانه های ایرانیان این سوال است:” نهار /شام چی بپزم؟” اما شاید کمتر پیش بیاید به

جعبه زعفران

طرز تهیه حلوا سنتی خوشمزه

5 (2) حلوای کلاسیک همان حلوای سنتی است؟ در دنیای مدرن، بسیاری اوقات شنیدن کلمه “کلاسیک” یا “سنتی” ما را به گذشته می برد و

طرز تهیه حلوا دو رنگ

طرز تهیه حلوا دو رنگ مجلسی

3.2 (6) از جمله حلواهای مجلسی و بسیار جذاب سنتی ایرانی، حلوا دورنگ می باشد. این حلوا غالبا در دو طعم و رنگ مختلف تهیه

جست و جو در سایت