حلوا عربی کشدار بدون شیر خشک، طرزتهیه و مواد اولیه

فهرست مطالب

2.5
(40)

حلواهای عربی نیز مانند سایر غذاهای عربی جذابیت های خاص خودش را دارد و البته طرفداران زیادی هم دارد. یکی از انواع حلواهای عربی، حلوا عربی کشدار بدون شیرخشک است. لازم به ذکر است این نوع حلوا عربی، به روش های مختلف درست می شود. به طور مثال این حلوا بدون شیرخشک نیز تهیه می شود. در این مقاله قصد داریم، طرز تهیه حلوا عربی بدون شیرخشک را با هم مرور کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا عربی کشدار بدون شیر خشک

در ابتدا باید بگوییم که حلوا عربی کشدار بدون شیر خشک، بعد از گذراندن زمان پخت، حالتی کاراملی و کشدار پیدا می‌کند که همین ویژگی آن را از سایر حلواها متمایز کرده و جلوه ای خاصی به آن بخشیده است که بسیار شبیه به ترحلوا می باشد. اگر شما هم مشتاق شده اید که این حلوا را نوش جان کنید می توانید به جای خرید حلوا آن را در منزل تهیه کنید.  

مواد لازم برای تهیه حلوا عربی کشدار بدون شیرخشک
آردیک پیمانه
نشاسته ذرتیک پیمانه
شیر خشک قنادییک پیمانه
کرهصد گرم
روغن مایعنصف یا دو سوم پیمانه
آبدو پیمانه
شکردو پیمانه
دانه هل یا هل آسیاب شده۳ عدد
محلول غلیظ زعفرانسه تا چهار قاشق غذاخوری
گلابیک سوم پیمانه

طرز تهیه حلوا عربی بدون شیر خشک

پس از تهیه مواد اولیه لازم برای تهیه حلوا عربی بدون شیرخشک، موارد زیر را مرحله به مرحله باید انجام دهید.    

*مرحله اول: آماده سازی شهد

اولین قدم برای تهیه حلوا عربی بدون شیرخشک تهیه شهد آن است به همین منظور،  درون ظرفی مناسب آب و شکر را که میزان آن ها در جدول مواد اولیه آورده شده است، درون قابلمه ای می ریزید.

*مرحله دوم: هل

برای احتیاط از خراب شدن ظرف هایتان، با یک قاشق که بهتر است چوبی باشد، آب و شکر را  به خوبی بهم بزنید تا مخلوط شوند. در مرحله بعدی، دانه های هل را که قبلا آسیاب کرده ایم، را به مخلوط آب و شکر اضافه می کنیم.

*مرحله سوم: آماده شدن محلول شکر

قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید. طی این مرحله از هم زدن مخلوط آب و شکر پرهیز کنید. زمانی که شکر که در آب حل شد، زمان آن است تا زعفران دم کرده یا محلول زعفران را به آب وشکر حل شده اضافه بکنیم . در این مرحله به خاطر داشته باشید زمانی که مواد شروع به قل زدن کردند، گلاب را نیز به آنها اضافه می کنیم.

*مرحله چهارم: شربت آماده شده

دو تا سه دقیقه زمان کافی است تا مواد کاملا با هم مخلوط شده و روی حرارت بمانند. سپس حرارت را خاموش کنید‌. شربت حلوا عربی بدون شیرخشک آماده شده است.

در ادامه به سراغ تهیه حلوا می رویم.

*مرحله اول: آماده کردن آرد

در قدم اول آرد سفید را داخل تابه ای بزرگ بریزید.

*مرحله دوم: آرد تفت داده شده

تابه را روی حرارت ملایم قرار بدهید و اقدام به هم زدن آن کنید. بهتر است در این مرحله نیز برای هم زدن آرد بر روی حرارت از قاشق چوبی استفاده کنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که بوی خامی آرد گرفته شود. زمانی در حدود ده دقیقه باری این کار کفایت می کند. اگر دوست دارید رنگ حلوا عربی کشدار بدون شیر خشک که به نوعی پک پذیرایی لاکچری محسوب می شود، تیره تر باشد، می توانید آرد را بیشتر تفت دهید.

*مرحله سوم: نشاسته و شیر خشک را اضافه کنید.

 درست زمانی که آرد کمی تغییر رنگ داد می توانید نشاسته را نیز به مخلوط اضافه کنید اما ابتدا آن را به خوبی تفت دهید و بعد از آن با مخلوط شروع به هم زدن کنید. برای این مرحله نیز سه دقیقه زمان کافی است.

*مرحله چهارم: الک کردن مخلوط

بعد از این مراحلی که تاکنون پشت سر گذاشته اید،  اکنون باید این مواد را الک کنید. این مواد را داخل ظرف دیگری به خوبی الک کنید تا هیچ گونه گلوله ای باقی نماند.

*مرحله پنجم: اضافه کردن کره و روغن مایع

بعد از الک کردن موادی نظیر آرد و نشاسته و شیر خشک، ظرف را بر روی حرارت می گذاریم. اکنون کره را داخل این مواد اضافه می کنیم و روی حرارت هم می زنیم، روغن مایع را نیز به همراه کره اضافه کنید و شروع کنید به هم زدن، تا کره و روغن با آرد، نشاسته و شیر خشک به خوبی مخلوط شود.

توجه داشته باشید که باید مرتب مواد را روی حرارت هم بزنید تا کره کامل ذوب شود و با مواد ترکیب شود. کم کم مواد نرم می شود.

*مرحله ششم: هم زدن مواد

در این مرحله باید کماکان به هم زدن مواد ادامه دهیم.در این مرحله مواد کمی تغییر رنگ می دهند. بعد از حدود ده دقیقه حرارت دادن مواد کافی است و می گذاریم تا خنک شوند.

*مرحله هفتم: اضافه کردن شربت

اکنون وقت اضافه کردن شربت ولرم به مواد است. توجه داشته باشید که شربت نباید داغ باشد. شربت ولرم یا سرد رو آرام و در چند مرحله پشت سر هم به مواد اضافه کنید. کمی از شربت را  داخل مواد بریزید.

*مرحله هشتم: حباب‌زدن مخلوط

حالا این مایع رقیق را که حالت آبکی مانندی نیز دارد را دوباره روی حرارت می گذاریم، تا شروع به قُل زدن کند! کم کم مواد قوام پیدا می کند و حلوا عربی کشدار بدون شیر خشک آماده است.

شما می توانید این حلوای جذاب را در سینی حلوا ریخته و با پودر و مغزهای مختلف تزیین کنید.

فوت و فن های تهیه حلوا عربی کشدار بدون شیر خشک

  • آرد مورد نظر در تهیه این حلوا آرد سفید شیرینی پزی است.اما استفاده از آرد گندم هم مانعی ندارد و میتوانید آن را جایگزین آرد سفید کنید‌.
  • بسته به سلیقه خود می توانید میزان زعفران را کم و یا زیاد کنید.
  • این حلوا رو برای مراسم های مختلف می توانید تهیه کنید و در شات ها یا لیوان های یک نفره بریزید و یا در ظروف بزرگ تر سرو کنید.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 2.5 / 5. تعداد آرا: 40

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

شیرینی شب یلدا

انواع دسر و شیرینی شب یلدا

0 (0) جمع شدن خانواده ­ها کنار هم، کاسه ­های انار، کرسی گرمی که از سرما به آن پناه ببریم و گوش ­هایی که به

طرز تهیه حلوا شکلاتی مدرن

5 (3) حلوا شکلاتی، به حق چیزای نشنیده ولی خوشمزه! این روزها، همه چیز پیشرفت کرده است و آیتم های مختلف سعی کردند از فرم

جست و جو در سایت