طرز تهیه حلوا سه آرد

فهرست مطالب

3
(73)

حلوا یکی از دسر های قدیمی و البته اصیل ایرانی است. همان طور که می دانید این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود. یکی از انواع حلوا از نوع کاملا مجلسی و جذاب، حلوای سه آرد است. حلوا سه آرد  تشکیل شده از آرد نخودچی، آرد برنج و آرد گندم می باشد. از آن جا که آرد در حلوا سه رنگ به خوبی تفت داده شده است، حلوا سه آرد به عنوان یک دسر مقوی و مفید برای سلامتی محسوب می شود.

جالب است بدانید حلوا سه آرد بافت بسیار نرمی دارد و رنگ آن کاملا بستگی به میزان تفت دادن آرد دارد. در پک پذیرایی ترحیم حلواچی میتوانید انواع و اقسام حلوا سه آرد را مشاهده کنید ولی با ظاهری کاملا متفاوت و جدید.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با طرز تهیه حلوای سه آرد آشنا شوید.

مواد اولیه برای حلوا سه آرد

برای آن که بتوانید در منزل و به راحتی حلوا سه آرد جذاب را  که البته گزینه ای بسیار مناسب برای خرید حلوا مجلسی نیز می باشد، تهیه کنید؛ ابتدا در جدول زیر به دقت مواد لازم را بررسی کنید و حتما مایحتاج آن را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه حلوا سه آرد با شیر
آرد قنادی۱ پیمانه
آرد برنج½ پیمانه
آرد نخودچی۱ پیمانه سرخالی
پودر هل۲ قاشق سوپخوری
شکر۱٫۵ پیمانه
آب۱٫۵ پیمانه
گلاب½ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
روغن۱ پیمانه
کره۵۰ گرم

نحوه آماده سازی حلوا سه آرد با شیر

آماده سازی شربت

در ابتدای کار لازم است بدانید، برای تهیه حلوا سه رنگ مجلسی درست مانند حلوا تک نفره، ابتدا باید آب را به همراه شکر درون یک قابلمه با اندازه ای مناسب بریزید، بعد از این مرحله باید قابلمه را روی حرارت کاملا ملایم قرار دهید تا شکر به طور کامل حل شود. اما ذکر این نکته ضروری است که در این مرحله نیازی به جوشیدن شربت نخواهد بود.

 آماده سازی آرد

پس از آن که شکر به طور کامل در آب حل شد، گلاب و زعفران دم کرده را به آنها اضافه می کنیم، سپس قابلمه حاوی آن ها را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه آرد قنادی را درون یک ماهیتابه مناسب الک می کنیم، سپس ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

 تفت دادن مواد

در این مرحله آرد را با حرارت بسیار ملایم به مدت تنها ۳۰ دقیقه تفت می دهیم تا خامی آن به طور کامل گرفته شود، سپس آرد برنج را درون تابه به خوبی الک می کنیم و به مدت ۲۰ دقیقه به همراه آرد قنادی تفت می دهیم.

الک کردن مواد

پس از گذشتن ۲۰ دقیقه، آرد نخودچی را که بی میزان مشخص شده در جدول تهیه کرده اید را درون تابه به خوبی الک می کنیم و ۱۰ دقیقه دیگر آردها را  به خوبی تفت می دهیم. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه مخلوط آردها را از تابه خارج کرده و سپس مجددا آردها را درون تابه الک می کنیم.

اضافه کردن کره

در این مرحله تابه حاوی آردها را روی حرارت کاملا ملایم قرار می دهیم، سپس کره را با روغن مایع ترکیب کرده و اجازه می دهیم کره به طور کامل ذوب شود. در ادامه باید روغن و کره را به تابه حاوی آرد اضافه می کنیم.

اضافه کردن پودر هل

اکنون زمان آن رسیده است که مواد درون تابه را به مدت ۱۰ دقیقه با هم تفت دهیم، سپس پودر هل را اضافه کرده  و کمی مخلوط کنیم تا مواد با هم یکدست شوند. در ادامه شربت را طی سه مرحله به تابه اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم زده و مخلوط می کنیم.

حلوا سه آرد اماده است

در این قسمت به آخرین مرحله طرز تهیه حلوای لاکچری یعنی حلوا سه آرد رسیدیم؛ پس در یان مرحله باید حلوا را به اندازه ای تفت دهیم که به خوبی و کاملا از دیواره های تابه جدا شده و به صورت گهواره ای در وسط تابه قرار بگیرد. اکنون زمان آن است که با ظرافت و سلیقه خود حلوا سه آرد را که البته گزینه ای بسیار مناسب برای پک پذیرایی لاکچری نیز می باشد، تزیین کرده و در ظرف دلخواه تان بریزید.

فوت و فن تهیه حلوا سه آرد

یکی از مهم ترین نکات در تهیه حلوا سه آرد، کیفیت آردهایی است که از آن ها استفاده می کنید.

  • از آن جا که ری کردن انواع مختلف آردهای برنج با هم متفاوت است، در نتیجه این امکان وجود دارد میزان روغنی که برای درست کردن حلوا استفاده می کنید، کمی کم و زیاد شود. پس هنگام ریختن روغن آن را به آرامی آن را اضافه کنید.
  • به هیچ عنوان روغن را به صورت یک دفعه به آردها اضافه نکنید. چون ممکن است این میزان روغن برای آرد شما بیش از حد باشد.
  • آرد سفید و آرد برنج را حتما ۱۰ الی ۱۵ دقیقه و آرد نخودچی را حتما ۵ الی ۱۰ دقیقه تفت دهید.
  • هنگام اضافه کردن شربت به آرد و روغن مراقب باشید حلوا به شما نپاشید و شما را نسوزاند.
  • اگر میزان شربت نسبت به آرد و روغن شده در جدول بیشتر شد، آن را روی حرارت قرار دهید تا حسابی سفت شود.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 3 / 5. تعداد آرا: 73

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

طرز تهیه حلوا عربی کشدار

طرز تهیه حلوا عربی کشدار

3.4 (5) حلوا کشدار عربی! به نظرتان چه شکل و طعمی دارد؟ بعد از شنیدن کلمه حلوا کشدار چه جیزی به ذهنتان می آید؟ درسته!!

خواص خرما و ارده

خواص ترکیب خرما و ارده چیست؟

5 (1) خرما ارده چیست؟ خرما از آن دسته مواد غذایی مفید و مقوی ای هست که به تنهایی بسیار جذاب و خوش طعم است

حلوا خرمایی خوشمزه

طرز تهیه حلوای خرمایی

3.4 (62) یکی دیگر از انواع پرطرفدار حلوا، حلوا خرمایی است که دارای خواص بی شماری است. اگر بخواهیم در یک جمله حلوا خرمایی را

جست و جو در سایت