مهمترین خواص خرمای پیارم که خرماهای دیگر فاقد آن هستند

فهرست مطالب

3.1
(15)

خیلی از ما با شنیدن نام “خرمای پیارم” و یا برخوردن به عنوان مقاله ای با عنوان “خواص خرمای پیارم” هیچ تصوری از این نوع خرما نداریم، چرا که همیشه یک نوع خرما را دیده ایم و آن هم خرمایی بوده که به رنگ سیاه و درشت است. اما باید بدانیم این نوع خرما و خواص خرمای پیارم، با تمام خرماهایی که تا کنون دیده اید متفاوت است. اگر شما هم علاقمند به خرما، این ماده غذایی مقوی هستید و دوست دارید انواع آن به خصوص خرمای پیارم را بشناسید و از خواص خرمای پیارم آگاه شوید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

خرما یکی از محبوب ترین و البته معروف ترین محصولات جنوب کشورمان است. خرما انواع مختلفی دارید که یکی از آنها خرمای پیارم است. خرمای پیارم به دلیل درشت تر بودن نسبت به سایر خرماها و البته گوشتی بودن، میزان ماندگاری بالایی دارد و به همین دلیل گزینه ای بسیار مناسب برای صادرات به خارج کشور است. به همین دلیل این خرما، یکی از لاکچری ترین و گران ترین انواع خرما است.

در مورد زادگاه این خرمای بی نظیر، جالب است بدانید این خرما غالبا از شهرستان حاجی آباد در استان هرمزگان به سایر نقاط ایران و خارج از کشور صادر می شود. از دیگر مناطقی که این نوع خرما در آن تولید می شود می توان به مناطق زیر اشاره کرد:

  • برآفتاب
  • دهستان
  • سیستان و بلوچستان
  • جهرم
  • بوشهر
  • خوزستان

رنگ های خرمای پیارم

بعد از آگاهی از این نوع خرمای بی نظیر و البته دانستن خواص خرمای پیارم، قطعا تصمیم به خرید آن خواهید گرفت. پس لازم است بدانید، که این نوع خرمای جذاب و البته مقوی در دو رنگ مختلف در بازار موجود می باشد. البته لازم است بدانید که رنگ های مختلف این نوع خرما، هیچ تاثیری در خواص خرمای پیارم نداشته و خرمای پیارم در هر رنگی دارای خواص بی شماری است.

  • خرمای پیارم به رنگ مشکی و یا رنگ تیره: این نوع خرما به عنوان خرمای پیارم خاص حاجی آباد معروف است . در مورد طعم این خرما باید بدانید، که این نوع خرمای پیارم، دارای طعمی قوی است که به محض آنکه این خرمای جذاب را در دهانتان بگذارید، مانند قند آب می شود. این نوع خرما در کنار سینی حلوا می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای قرار گیری در پک مراسم ترحیم باشد. شما میتوانید طرز تهیه حلوا برای مراسم ختم را در قسمت وبلاگ حلواچی مطالعه کنید.
  • خرمای پیارم به رنگ طلا: این نوع خرما نسبت به خرمای سیاه، به علت نوع منطقه کاشت و سن پایین نخل به رنگ طلایی در می آید و با وجود طعم ملایمش، چیزی کم از جذابیت ها و طعم بی نظیر خرمای سیاه پیارم ندارد. برای خرمای پیارم طلایی لازم است بدانید، این نوع خرما بسیار محدود است و از لحاظ قیمت، قیمتی پایین تر نسبت به خرمای پیارم مشکی دارد. اما لوکس بودن در ذات خرمای پیارم است.
رنگ های خرما پیارم

خواص خرمای پیارم که آن را از بقیه خرماها متمایز کرده است، چیست؟

از جمله خواص خرمای پیارم می توان به این مورد اشاره کرد که این نوع خرما، از میزان بالایی مواد قندی، پروتئینی و مواد مغذی معدنی  برخوردار است.

خرمای پیارم به خرمای نیمه خشک نیز معروف است. پوست این خرما، نازک و چروکیده و چسبیده به میوه است. رنگ این خرما، قهوه ای تیره است و به سبب ظاهر آن، گزینه ای بسیار مناسب برای قرار گیری و خرید پک پذیرایی لاکچری است. هم چنین شما می توانید این خرمای جذاب را به همراه چای به عنوان یک عصرانه مقوی میل کنید. از دیگر فواید خرما پیارم و یا به بیان بهتر خواص خرمای پیارم می توان به طبع گرم آن اشاره کرد، که به همین دلیل به عنوان یک ماده مغذی و مقوی به خصوص برای فصل زمستان  بسیار مناسب می باشد.

از آنجایی که خرما غالبا در مناطق گرمسیر تولید و کشت می شود، از دیرباز یک باور قدیمی در این مورد خاصیت خرما و یا خاصیت خرمای پیارم، وجود داشت که می گفتند، خورشید با تابیدن مستقیم به درختان خرما و خرما ها انرژی خود را به آنها منتقل می کند و ما با خوردن خرما، انرژی خرما را دریافت می کنیم و به همین دلیل است که خرما  دارای خواص بی نظیری است و بسیار مقوی است.

اما امروزه دانشمندان و محققان با تحقیقاتی که بر روی این ماده غذایی کرده اند، خواص خرمای پیارم و یا به طور کل خرما را به صورت زیر، معرفی کرده اند:

  • خرما به خصوص خرمای پیارم یک منبع انرژی زا بسیار عالی برای تمام طول روز است.
  • خرما باعث سلامت بهداشت دهان و دندان می شود.
  • خرما به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.
  • خرما باعث کاهش کلسترول مضر می شود.
  • خرمای پیارم یک منبع ویتامینه بسیار خوشمزه و لذیذ است.
  • خرما باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی و پیشگیری از آلزایمر است.

پیارم؛ یک خرما لوکس گران تر از سایر خرماها

یک خرما با ظاهری جذاب و البته با خواص خرمای پیارم، تمامی فاکتور ها برای یک ماده غذایی لاکچری را دارد. اما، یکی از مهم ترین آیتم برای خرید انواع مواد غذایی قیمت آنها است که موقع تصمیم گیری برای خرید باید آن را مدنظر داشته باشیم. از جمله فاکتورهایی که معمولا برای خرید مواد غذایی باید در نظر داشته باشیم این نکته است که چه فصلی، فصل تولید و بار دادن یک میوه و یا ماده غذایی است. زیرا چنان چه ما آنها را در فصل خودشان خریداری کنیم قیمت مناسب تری دارند و طبیعتا برای خرید آنها خارج از فصلشان، باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم. برای گرفتن ایده پذیرایی مراسم ختم لطفا به قسمت مقاله ها مراجعه فرمایید.

درخت نخل خرمای پیارم در اواخر فصل زمستان و یا اویل بهار، یعنی در بازه زمانی اسفند و فروردین شروع به شکوفه زدن می کنند و در ماه شهریور که خرماها با گذراندن گرمای خرما پزان، به رنگ تیره در آمدند آماده چیدن می شودند. فصل برداشت آنها عموما تا مهر ادامه دارد به همین دلیل، بهترین زمان برای خرید این نوع خرما اواخر فصل تابستان و اوایل فصل پاییز است و در این فصل ها قیمت مناسب تری نیز دارد.

در خصوص قیمت خرمای پیارم باید این نکته را بدانید که به علت لوکس بودن این نوع خرما و البته خواص خرما پیارم که آن را از بقیه خرماها متمایز کرده است، این نوع خرما نسبت به سایر خرماها قیمت بالاتری دارد و نسبت به نوع بسته بندی و یا فرآوری آن، می توان قیمت بالاتری نیز داشته باشد.

خرما پیارم، خرمایی برای تمام موقعیت ها

همانطور که تا اینجای مقاله با هم بررسی کردیم می توان گفت خواص خرمای پیارم و ظاهر جذابش، از دلایلی است که آن را به یک خرما لوکس و به اصطلاح مجلسی تبدیل کرده است. اگر برای شما هم این سوال مطرح است که برای چه مراسمی می توان خرمای پیارم را سرو کنم، باید بدانید که فرقی نمی کند که برای یک مراسم ترحیم و یادبود در حال آماده سازی پک پذیرایی لاکچری هستید و یا برای یکم دورهمی دوستانه به دنبال یک خوراکی خوشمزه و شیک برای پذیرایی هستید، چون خرما پیارم می تواند به بهترین شکل ممکن نیاز شما را برآورده کند.

شما می توانید خرما را برای پذیرایی به روش های مختلفی تزیین کرده و سرو کنید به عنوان مثال با ارده کنجد و یا با استفاده از مغزهای مختلف هم زیبایی آن را چندین برابر کنید و هم خواص خرمای پیارم را دو چندان کنید همچنین سرو خرما در کنار حلوا مجلسی ترکیب بسیار خاص و مقوی خواهد شد.

فراموش نکنید اگر به دنبال یک خوراکی خوشمزه برای پذیرایی در سفره های مختلف نذری و یا در مناسبت هایی نظیر محرم هستید، خرمای پیارم، گزینه ای بسیار مناسب برای قرارگیری در پک نذری محرم  و یا سفره های افطار نیز است. . خرما پیارم از آیتم های جذاب و پر طرفدار در پک افطاری ماه رمضان حلواچی است. به گفته قدیمی ها خرمای پیارم در کنار حلوا شفای همه دردهاست. همیشه که نباید در سفره افطاری یا مراسم نذری شله زرد و حلوا باشد، گاهی خرما پیارم نیز یک نذری جذاب خواهد بود.

خرمای پیارم به سبک حلواچی

از آنجایی که حلواچی به دنبال تولید بسته های پذیرایی شیک و در عین حال مقوی با استفاده از خوراکی های اصیل ایرانی است، می توان گفت خواص خرمای پیارم و این خرمای لوکس و با ارزش نیز از چشمان ما پنهان نمانده است و شما می توانید در پک های پذیرایی مختلف حلواچی خرمای بی نظیر پیارم را  مشاهده، خریداری و میل کنید. کافی است به قسمت فروشگاه در وب سایت حلواچی مراجعه کنید و  انواع بسته های جذاب حلواچی را مشاهده کنید.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 3.1 / 5. تعداد آرا: 15

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

2 پاسخ

  1. خرماي پيارم فقط در حاجي اباد هرمزگان هست و باكيفيت ترين خرماي حاجي اباد هم مربوط به منطقه دهستان هست

  2. خرماي پيارم مختص حاجي اباد هرمزگان هست و باكيفيت ترين خرماي حاجي اباد در منطقه دهستان كشت و برداشت ميشود در استانهاي فارس و سيستان و كرمان كه تعداد كمي كاشت انجام شده به دليل عدم سازگاري اين درخت با اب و هواي منطقه محصول نهايي از كيفيت پايين برخوردار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

جست و جو در سایت