خواص آرد بادام و نحوه استفاده در برنامه غذایی

فهرست مطالب

3
(2)

آرد بادام یک نوع آرد است که همان طور که از نامش مشخص است از بادام خرد شده تهیه می‌شود. از آرد بادام که طعن بسیار جذابی نیز دارد، معمولاً برای تهیه انواع خوراکی‌ها و همچنین در شیرینی‌پزی استفاده می‌شود. جالب است بدانید آرد بادام می تواند جایگزین خوبی برای آرد گندم در دستور پخت آیتم های مختلف باشد.

آرد بادام، سرشار از پروتئین و انواع  مواد مغذی دیگر است و  معمولا افرادی که نمی توانند گلوتن را تحمل کنند و یا برای برنامه غذایی خود به دنبال گزینه های سالم تری نیز هستند، بسیار مناسب است. برای این که بتوانید از آرد بادام در برنامه های غذایی خود نیز استفاده کنید بادی در ابتدا با خواص آرد بادام آشنایی داشته باشید.

با فواید آرد بادام آشنا شوید.

آرد بادام از آن دست خوراکی هایی می باشد که دارای خواص متعددی می باشد و همین موضوع آن را به یک گزینه سالم و مفید برای استفاده در پخت انواع شیرینی و کیک و حتی خوراکی ها تبدیل کرده است. در ادامه جالب است با برخی از انواع خواص آرد بادام آشنا شوید:

1-آرد بادام دارای ویتامین E، فیبر، کلسیم و آهن است که برای حفظ سلامتی عمومی بدن مفید است.

2-آرد بادام به تقویت حافظه کمک شایانی می کند.

3-یکی دیگر از خواص آرد بادام کمک به شادابی و طراوت پوست است.

4- آرد بادام می تواند باعث کاهش‌علائم تنفسی باشد.

5-یکی از خواص آرد بادام که بسیار شبیه به خواص خرما پیارم است، این است که به دلیل داشتن فیبر برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.  

6-  آرد بادام می تواند به رشد استخوان ها بسیار کمک کند و این آپشن برای کودکان بسیار مهم است.

7- پایین آورنده فشار خون

آرد گندم چه تفاوتی با آرد بادام دارد؟

در دنیای آرد ها یکی از کاربردی ترین ضرب المثل ها این است: “هر گردی گردو نیست.” یعن تمامی آد شاید از نظر ظاهری مشابه هم باشند اما از لحاظ خواص آردها و یا حتی رنگ با هم تفاوت هایی دارند. دو نوع از آرد ها که بسیار به یکدیگر شبیه هستند آرد گندم و آرد بادام است. لازم است بدانید آرد بادام می تواند کمی از مضرات شیرینی بکاهد به همین دلیل در زیر به برخی از تفاوت های آرد گندم و آرد بادام اشاره می کنیم:

  • آرد سفید یا همان آرد گندم، کربوهیدرات بیشتری نسبت به آرد بادام دارد.  
  • در آرد سفید یا همان آرد گندم که در تهیه حلوا تک نفره نیز استفاده می شود.، خطر ابتلا به سرطان به دلیل وجود مواد سفید کننده افراد را تهدید می کند و به همین دلیل پیشنهاد می شود از آرد بادام با توجه به خواص آرد بادام استفاده شود.
  • جالب است بدانید ماده اصلی به کار رفته در آرد سفید یا آرد گندم، نشاسته است و به همین دلیل است که خاصیت سیرکنندگی آرد سفید بسیار پایین است.
  • آرد گندم و یا آرد سفید بسیار زود هضم است به همین دلیل باعث می شود افراد مقدار بیشتری از این ارد را مصرف کنند و در خطر ابتلا به چاقی قرار بگیرند.
  • آرد گندم دارای مقادیر کمتری فیبر و پروتئین است.
  • آرد گندم برای بعضی از افراد آلرژی زا است.
  • آرد سفید سبب ایجاد آرتروز، روماتیسم و سوء هاضمه در افرادی خاص می شود.

چگونه از آرد بادام در غذا استفاده کنیم؟

با توجه به خواص آرد بادام شما می توانید به طرق مختلف از آن استفاده کرده و ازط خواص آن بهره مند شوید. در ادامه به بررسی برخی از موارد مصرف آرد بادام اشاره خواهیم کرد:

* استفاده در تهیه شیرینی‌ها و کیک‌ها:

شما میتوانید زمان پخت شیرینی و انواع کیک های مختلف، پودر بادام را به جای آرد گندم در دستور پخت قرار داده و از آن بهره ببرید. با همین تغییر به ظاهر کوچک شما می توانید میزان پروتئین و فیبر را در دسر ها افزایش دهید و علاوه از دارا بود یک پک پذیرایی لاکچری، با آیتمی سالم و مقوی از مهمانان خود پذیرایی کنید.  علاوه بر این شما می توانید از آرد بادام در تهیه  مافین ها و کوکی ها نیز استفاده کنید و به جذابیت آنها بیافزایید.

* استفاده در تهیه غذاهای نیمه‌فرورفته:

پودر بادام یا همان آرد بادام می تواند در تهیه کتلت‌ها و برگرها به کار رود تا  تا طعم و مزه  آن را به جذاب ترین شکل ممکن تغییر دهد و هم چنین مقدار پروتئین آن را نیز افزایش دهد. همچنین می‌توان از پودر بادام برای پوشش دادن و یا به بیان بهتر مزه دادن، آیتم های مختلفی مانند مواد مختلفی مانند مرغ، ماهی و سبزیجات استفاده کرد تا طعم و مزه غذا ها را بهبود ببخشند.

* استفاده در تهیه نوشیدنی‌ها:

شاید برایتان جالب باشد که شما می توانید برای تهیه شیک ها، اسموتی ها و نوشیدنی های سرد نیز از آرد بادام استفاده کنید و با این کار علاوه بر تغییر مزه آنها ، میزان زیادی پروتئین نیز به آنها بیافزایید.

پودر بادام یک جایگزین مناسب و البته سالم برای استفاده در آشپزی و پخت کیک و شیرینی ها می باشد. است. با توجه به خواص آرد بادام، روش‌های متنوع استفاده از آن در تهیه غذاها و نوشیدنی‌ها، می‌توان از این پودر برای افزایش ارزش غذایی و  افزایش جذابیت طعم به غذاها بهره‌برد.

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 3 / 5. تعداد آرا: 2

شما اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب سایت

جعبه ترحلوای گردو روسی

شیرینی حلوایی گردویی

4.7 (3) چند نوع شیرینی حلوایی داریم ؟ شاید نتوانیم بگوییم دقیقا چند نوع شیرینی حلوایی داریم ولی می توانیم با اطمینان بگوییم، انواع شیرینی

طرز تهیه قطاب گردویی خوشمزه

طرز تهیه قطاب گردویی و نحوه تزیین آن

2.5 (4) هدیه دادن به عزیزان یکی از شیرین‌ترین و لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هایی است که در زندگی خود تجربه می‌کنیم. اما دقیقا زمانی که خیال‌مان از

جست و جو در سایت